Jumaat, 26 Oktober 2018

Interchange. 8517.


Benda neh interchange ada di Kuala Lumpur? Xmungkin ada dan telah umno buktikan selama 60 tahun berkuasa, tidak satu pun yang serupa wujud di Kuala Lumpur. Nama pun interchange mana umno suka. Tu sebab mereka suka kalau Kerajaan sekarang goyang dan ada cakap-cakap mereka tengah cuba digoyang-goyangkan. Bermimpi kononnya umno akan dapat kembali berkuasa, sebab kerusi parlimen terbanyak, ikut congakan mereka. Nauzubillahminzalik. Suara meroyan. 

Konon bulan jatuh ke riba. Ingat mudah? Mereka doakan Parti dalam Pakatan Harapan bergasak. Terutama PKR dengan PPBM. Allahu Akbar - macamlah pemimpin dalam kedua-dua parti itu tidak bermoral, tidak bermaruah dan tiada kesetiaan untuk dengan mudah labuhkan kerajaan sedia ada. Astaghfirullahalazim. 

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2018/09/ph-goyang-umno-tunggu-bulan-jatuh-ke.html
kluangdiamond : PH GOYANG - UMNO TUNGGU BULAN JATUH KE RIBA

Sunday, September 30, 2018
PH GOYANG - UMNO TUNGGU BULAN JATUH KE RIBA
Sebagai ahli umno,  kena sabar seperti saranan Zahid,  umno akan jadi rebutan sebab Kerajaan PH tidak stabil. 

BERSATU dan PKR akan bergocoh dan memerlukan sokongan umno untuk bentuk kerajaan. 

Begitulah mudahnya umno akan jadi kerajaan semula. 
Ahli umno tunggu sahaja bulan jatuh ke riba. 

Tidak seperti najib,  cash is king, Zahid hanya bermodal air lior untuk dapat semula kerajaan. 



Macam ini sekali game umno masa berkuasa, kisah dibawah dirujuk: 

p3C3q™: Kisah pencacai umno, Amino Agus Suyub. 8349.
https://peceq.blogspot.com/2018/10/kisah-pencacai-umno-amino-agus-suyub.html

Pegawai pengurus p'raya Rantau dihukum penjara 3 bulan
Hafiz Yatim
Mahkamah Pilihan Raya di Seremban hari ini memerintahkan pegawai pengurus pilihan raya (RO) di DUN Rantau, pada pilihan raya umum ke-14 lalu, Amino Agus Suyub dikenakan hukuman penjara tiga bulan kerana menghina mahkamah.

Hakim Datuk Azimah Omar, memerintah demikian setelah mendapati Amino Agus bersalah menghantar mesej teks kepada penolong pegawai pengurus SPR, Daing Muhamad Rahimi dengan cuba mengajarnya menjawab soalan.

"Sebagai seorang RO dan pegawai daerah (Rembau), kamu seorang pegawai kerajaan, seorang kakitangan kerajaan tetapi kamu cuba mengajar saksi cara menjawab soalan.

"Tindakan kamu ini mengganggu prosiding dan ini sangat serius," kata Azimah.

Amino dan Daing, yang juga penolong pegawai daerah Rembau, memberi keterangan dalam petisyen pilihan raya Dr S Streram.

Calon PKR itu mencabar keputusan bekas menteri besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hassan yang diisytiharkan sebagai pemenang.

Streram mendakwa beliau dihalang daripada mengemukakan borang pencalonannya di pusat penamaan calon pada 28 April lalu.

Antara mesej yang dijumpai dihantar oleh Amino kepada Daing adalah:

"Assalam, lepas ni Ko akan jadi saksi. Hati2 teruk den kono soal dalam court.hari ni sambung lagi. cuma den bagi tau pass dah tak relevan semasa penamaan calon kerana ko kono bertugas dlm dewan. Hanya perlu beritahu RO utk kebenaran masuk Dewan."

Daing kemudian menjawab "Wassalam baik tuan."

Amino seterusnya membalas "Lebih baik cakap tak tahu".
-malaysiakini

at 10/11/2018 12:10:00 PG 
KERENGGA: Pencacai umno, Amino Agus Suyub pegawai daerah (Rembau) dikenakan hukuman penjara tiga bulan kerana menghina mahkamah
https://gigitankerengga.blogspot.com/2018/10/pencacai-umno-amino-agus-suyub-pegawai.html 


Batamnews > Internasional
Dilihat Dari Udara, Ini Simpang Susun Paling Rumit di Dunia
Rabu 24 Oktober 2018, 13:22 WIB
Puxi Viaduct. (Foto: merdeka.com)

Batam - Dibuatnya simpang susun jalan bertujuan untuk memfasilitasi lalu lintas kendaraan di jalan raya yang semakin hari semakin meningkat penggunanya.

Dengan adanya simpang susun ini, diharapkan pengendara mobil bisa mencapai tujuan dengan cepat.

Meskipun begitu, simpang susun menjadi terlihat rumit jika dilihat dari udara. Bentuknya seperti garis yang melintang dengan arah yang berbeda-beda. Berikut beberapa simpang susun yang paling rumit di dunia:

1. The Judge Harry Pregerson Interchange
The Judge Harry Pregerson Interchange adalah salah satu simpang susun yang paling rumit di California, AS. Simpang susun ini memiliki banyak tujuan, dan dibuat berlapis-lapis untuk mencegah kemacetan lalu lintas.

Simpang susun memiliki 4 tingkat dan diresmikan pada tahun 1998. Yang membedakan jalur ini dengan jalur lain adalah adanya jalur khusus yang dibatasi untuk carpooling (parkir mobil di bahu jalan).

2. Tom Moreland Interchange
Penduduk setempat menyebut simpang susun ini sebagai "Spaghetti Junction", karena simpang susun ini saling bertumpuk antara Interstate 85 dan Interstate 285, timur laut Atlanta, Georgia. Simpang susun ini dibuka pada tahun 1987.

3. Puxi Viaduct
Puxi Viaduct Shanghai adalah salah satu simpang susun paling rumit di kota besar China. Jalan ini dilalui oleh ribuan kendaraan setiap jam dan ada lima tingkat jembatan.

Simpang susun dibuat agar masyarakat tidak kena macet saat ingin menyebrangi menuju jalan raya yang paling ramai di negara itu.

4. Bukit Gravelly
Sama seperti Tom Moreland Interchange di Atlanta, Bukit Gravelly di Inggris juga disebut "THE Spaghetti Junction", karena wujud jalur yang rumit. Simpang susun Bukit Gravelly dibuka pada tahun 1972. Nama Bukit Gravelly dicantumkan karena letaknya yang berada di Bukit Gravelly Inggris.

(aiy)
Editor       : Erick
Sumber   : merdeka.com






Tiada ulasan: