Khamis, 5 Disember 2013

2689. Bah - Sumberita Banjir Bergambar.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Kesemua sumberita bergambar dari:
Comel, berapa like untuk pakcik yg baik hati ni?
sama sama kita doakan pakcik ini dimurahkan rezeki

Beza antara dua negara. 
Saya pun hairan juga,setiap tahun memang sudah dijangka ada negeri yg akan ditimpa banjir . Namun kenapakita tk boleh bersedia lebih awal? Buat partition dan tempat pemindahan yg sempurna. Aurat terjaga. Kan manis dan berpahala. 

Kesian pada mereka yg menjadi mangsa banjir. Keluarga saya juga pernah menjadi mangsa banjir lantaran banjir besar yg melanda johor pada 2006 

Agak2 kereta apa abg ni guna?
Pusat pemindahan turut banjir
ada sesiapa yg boleh bagi maklumat lagi tentang banjir di sana?



Sg Isap Damai, 5PM 05-12-2013
Taman pandan damai jalan kuantan bypass sblh kraftangan. jam 3 petang

==============================================
Allah S.W.T., berfirman: 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
(Surah Al-Kahf ayat 59) 
Maksud Firman Allah S.W.T.: 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 




Tiada ulasan: