Jumaat, 13 Disember 2013

2802. Jangan kagumi semebody sembarangan nanti aku kena tuduh korupsi.

Dituduh Syiah: Ini Kenyataan Media Mat Sabu
Kementerian Dalam Negeri (KDN) semalam mendedahkan 10 bukti kononnya Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu terlibat dalam kegiatan Syiah.

Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata, Mohamad adalah orang yang disebut Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebelum ini.

Bagaimanapun bukti KDN itu dipertikaikan oleh banyak pihak malah dipermainkan oleh warga internet..

Bukti yang didedahkan Kementerian Dalam Negeri (KDN) berhubung dakwaan bahawa timbalan presiden PAS Mohamad Sabu seorang pengikut Syiah jga tidak meyakinkan bekas anggota kabinet Datuk Saifuddin Abdullah.

KDN hari ini antara lainnya membangkitkan bahawa Mohamad pernah menyatakan kekaguman ke atas kepemimpinan dan perjuangan revolusi Iran 1979 Imam Ruhollah Khomeini.. sila lihat videonya di ( SINI )

Saifuddin dalam tulisan di Twitter berkata, beliau juga mengagumi Khomeini, dan juga tokoh revolusi lain seperti ikon anti-apartheid Nelson Mandela, pemimpin gerila Bolivia Che Guevara, dan pejuang kebebasan India Mahatma Gandhi.

"Saya kagum Mandela, Che Guevara, Ghandi, Mother Theresa. Adakah bermakna saya Kristian, komunis, Hindu? "Saya juga kagumi Khomeini. Adakah saya Syiah?," tulis bekas timbalan menteri pengajian tinggi itu.

Seorang lagi bekas anggota Kabinet, Datuk Zaid Ibrahim juga menyatakan rasa hairan dengan alasan KDN tersebut, yang disifatkannya sebagai "karut".

"Apa dah jadi? Apa salah kalau saya kagumi Khomeini? Atau (pejuang hak sivil golongan kulit hitam) Martin Luther (King Jr) atau (tokoh falsafah Cina) Confucius.

"Bukan berti saya tukar agama atau akidah. Karut," tulisnya.

Turut hairan dengan alasan KDN itu ialah Speaker DUN Selangor Hannah Yeoh yang berpendapat sumber yang digunakan untuk siasatan tersebut sepatutnya digunakan untuk membanteras jenayah.

"Tentulah lebih baik jika sumber dan masa mereka digunakan untuk memerangji jenayah dan bukannya Mat Sabu," kata ADUN DAP itu di laman sosial tersebut.

Manakala berikut adalah kenyataan media Mat Sabu mengenai tuduhan KDN ini..

2 Disember 2013,
jam 850 malam
Langkawi
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri pada sidang akhbar khas petang tadi berkaitan bukti penglibatan Timbalan Presiden PAS dengan Syiah terhadap saya adalah bersifat fitnah terhadap diri saya. 

Kenyataan beliau adalah lanjutan dari kenyataan Naib Presiden UMNO dalam ucapan penggulungan di Perhimpunan Agung UMNO. 

Kenyataan Naib Presiden UMNO, Zahid Hamidi memang mempunyai rekod tidak bertanggungjawab. 

Pernah beliau mengeluarkan kenyataan di Melaka hal memerangi jenayah seperti 'tembak dulu, baru siasat.' 

Kenyataan berulang kali oleh Naib Presiden UMNO berjawatan Menteri Dalam Negeri ini juga memberi imej buruk kepada kerajaan dan negara Malaysia. 

Saya telah menghubungi peguam untuk mengambil tindakan selanjutnya terhadap fitnah Naib Presiden UMNO dan KSU Kementerian Dalam Negeri terhadap saya. 

Sekian,
Mohamad bin Sabu
Timbalan Presiden PAS

Bersamalah kita tunggu dan lihat siapa yang kena.... 


Sumber: 

_|_k_u_b_o_|_

Muhasabah diri kerana-Nya. Akhir zaman ini wahai aku. Waspadalah wahai aku dengan mohon Perlindungan Allah S.W.T sentiasa - In Syaa Allah selamat dunia dan akhirat. 

Jangan kagumi seseorang sembarangan nanti aku kena tuduh korupsi. 

Tiada ulasan: