Rabu, 19 Mac 2014

3883. Apa nak boh tajuk entry ini.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Ronggeng sampai pagi!! Inikah parti yang membela nasib Melayu?Orenji Ren Oren


Allah SWT berfirman maksudnya : “Dan barangsiapa yang mengagungkan peraturan-peraturan suci dari Allah, maka itulah yang terbaik baginya di sisi Tuhannya.” (Surah al-Haj ayat Ayat 30)

"Barangsiapa yang mengingkari apa yang diturunkan oleh Allah, sesungguhnya dia telah kafir. Dan barangsiapa yang mengakuinya (yakin akan kebenaran hukum Allah) namun tidak berhukum dengannya, maka dia adalah zalim, fasik."


Agaknya depa hari tu terlepas konsert Future Music kat Bukit Jalil hari tu. Sibuk berkempen untuk MCA la katakan.. 

Tu yang depa duk bantai je kat sini.. Apa ada hal, depa kan pejuang Kalimah Allah???


Inikah parti yang memperjuangkan Kalimah Allah?

PENGUNDI UMNO/BN MENANGGUNG DOSA YANG TAK SUDAH (GAMBAR)

Sumber: (http://naimnikmat.blogspot.com/2014/03/pengundi-umnobn-menanggung-dosa-yang.html

Najib Razak Dipersenda 9gag.com

Entah la.

Di satu sudut ada juga aku rasa kecik ahti. Sebab Malaysia sejak akhir2 neh terkenal di seluruh dunia akibat perkara2 yang negatif. Kita tolak insiden #MH370 yang boleh kita katakan benda tue diluar jangkaan. Tragedi yang tak di undang.

Tapi berkaitan insiden yang sama juga, negara kita dipermainkan dan diperlekehkan oleh masyarakat antarabangsa disebabkan ;

1. Kenyataan2 pemimpin kita termasukla PM Najib Razak.

2. Aksi raja bomoh (sepertimana popularnya tarian PSY seperti itulah popularnya raja bomoh negara.. adoii)

3. Konsert FMFA 2014 yang mana ada 6 individu (termasuklah dari luar negara) mati angkara overdos pengambilan dadah jenis baru.

Yang terkini si 9gag buat troll pasal negara kita. Baru2 neh aku tatau la sapa yang sebut sebetulnya  sebab ramai yang kata Hishammudin yang sebut, pemimpin kita telah berkata di salah satu sidang media berkaitan insiden #MH370 bahawa mereka akan letakkan misi pencarian MH370 mendahului keselamatan negara. Yakni, apa2 perkara penting yang melibatkan negara termasuklah tahap keselamatan, ia akan menjadi no 2 selepas misi pencarian pesawat MH370.

Apa yang boleh difahamkan mengenai perkara itu?

Bukan la aku nak kata mencari #MH370 tak penting. Ia memang penting dan sangat sangat sangat penting untuk kita tamatkan semua ini. Namun dalam waktu yang sama apa perlu kita abaikan keselamatan negara kita untuk mencari MH370?

Berbaloi ke?

Aku rasa semua orang tahu yang baru2 even bom tangan dijumpai kat Klang sentral. Nampak tak apa yang berlaku disitu? Dan nampak tak kenapa Najib kena troll? Adoyaiiiii.. Gambar di atas adalah respon balas apabila pemimpin2 kita main keluarkan kenyataan sebarangan. Mereka lupa gamaknya. Isu MH370 bukan isu setempat. Bukan isu nasional. Tapi isu global. Isu antarabangsa. Isu yang melibatkan ramai orang sebab ia melibatkan 14 buah negara. So nak bagi statement pun biarlah munasabah PLUS cerdik. Jangan sebarangan aje. 

Namun dalam waktu yang sama juga aku rasa lega. At least orang2 BN yang selalu fikir kita prejudis tak tentu hala kat pemimpin2 negara akan mula berfikir. Aku ingatkan geng2 pembangkang neh suka kondem tak tentu hala. Tapi apsal ek, orang2 luar pun asyik kondem pemimpin2 kita? Dari situ mereka boleh menilai akal dan pemikiran masing2. Bak kata pepatah, piano takan berbunyi kalau takde orang yang main piano. Begitulah juga dengan pemimpin2 BN. Orang takan kata menteri2 kita bodoh kalau mereka tak keluarkan kenyataan yang bodoh. Apa yang susah sangat nak faham? Lue fikirlah sendiri.

Btw, rujuk link neh ==> http://9gag.com/gag/ay5YbDX?ref=fb.s dan perhatikan komen2 mereka. Jangan sentap. Kita masih punya banyakkkkkkkkkkkkkkkkk peluang untuk jatuhkan Najib dan BN jika geng2 BN sudi bersatu dengan kita. Mao ka?

KAH KAH KAH
Sumber: (http://amenoworld.blogspot.com/2014/03/najib-razak-dipersenda-9gagcom.html


PENGANJUR KONSERT FMFA BOLEH DIKENAKAN TINDAKAN TEGASPolis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )

Kajang, 18 Mac - Penganjur Future Music Festival Asia (FMFA) 2014 harus dikenakan tindakan tegas sekiranya terbukti mereka gagal mencegah penyalahgunaan dadah dan alkohol sewaktu berlangsung persembahan di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur Sabtu lepas.
Menegaskan demikian, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, polis dengan kerjasama Perbadanan Stadium Malaysia dan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) sedang melakukan siasatan menyeluruh mengenai insiden itu yang meragut enam nyawa warga tempatan, tiga daripadanya wanita, berusia antara 19 hingga 28 tahun. 
Yang masih TERSISA didalam UMNO hanyalah yang bertaraf KAYU dan KELDAI !
"Kita serahkan kepada polis untuk ambil tindakan, bersama-sama dengan PBT dan pihak stadium yang telah menyewakan premis berkenaan kepada penganjur," katanya pada sidang media selepas menghadiri Majlis Ramah Mesra anjuran Agensi Anti Dadah Kebangsaan di sini hari ini. 

Dalam pada itu, Ahmad Zahid berkata polis telah mengenalpasti 38 makmal utama dadah di negara ini di mana sembilan darinya telah pun diserbu dan peralatannya dimusnahkan.

"Saya tidak mahu beritahu negeri mana dan lokasi mana tetapi tindakan yang dilakukan Sting (Pasukan Khas Taktikal Perisikan Narkotik) sudah mengambil kira dari negara mana mereka yang telah mengusahakan makmal ini," katanya. BERNAMA

Sumber: (
http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/penganjur-konsert-fmfa-boleh-dikenakan.html


Wartawan BBC dihalang buat liputan sidang media #MH370

‎BRITISH Broadcasting, BBC melalui akaun twitter rasminya mendakwa wartawan sumber berita berpengaruh Britain itu dihalang dari membuat liputan Sidang Media berkenaan pesawat MH370. 

‎Difahamkan wartawan BBC terpaksa berdepan dengan 'tembok polis' (Barisan Polis) yang tidak membenarkan mereka membuat liputan sidang media secara langsung. 

Wartawan BBC dilaporkan tidak dibenar membuat liputan berikutan terdapat sebahagian keluarga penumpang MH370 yang ‎cuba merempuh masuk cuba menemui Dato Hishamuddin Tun Hussein, berikutan sudah hilang sabar untuk mendapatkan maklumat tentang keluarga mereka.

Aku melihat, tindakan menghalang wartawan asing daripada membuat liputan lebih memburukkan nama negara. 


Walaupun Malaysia dilihat cuba nak 'quarantine' insiden keluarga penumpang yang marah dengan Malaysia, perbuatan itu tidak akan menambah baik keadaan.

Daripada hanya satu cerita yang mencemar imej negara, iaitu keluarga penumpang MH370‎ marah dengan kerajaan, kini tambah lagi satu berita yang burukkan nama negara, 

"Malaysia halang wartawan antarabangsa buat liputan"

‎"Makin dihalang makin buruk nama negara"

Sumber: (http://milosuam.blogspot.com/2014/03/wartawan-bbc-dihalang-buat-liputan.html


Ahli parlimen Umno dipanggil ke satu pertemuan khas 25 Mac? Oleh : MSO



Dalam negara seakan sedang bergabun dengan kehilangan pesawat MH370 dan para pemimpin tertinggi Umno pula dalam kebuntuan mencari penyelesaian ke atas kehilangan itu tiba-tiba terdengar satu khabar ahli-ahli Parlimen Umno akan dipanggil untuk menghadiri satu pertemuan khas pada 25 Mac ini? 

Pertemuan itu terbatas kepada ahli-ahli parlimen yang tidak ada jawatan dalam Kabinet.

Himpunan itu katanya diaturkan oleh bekas perdana menteri yang masih hidup. Jelas ianya bukan Abdullah Ahmad Badawi. Rancangan pertemuan dengan ahli-ahli Parlimen itu menimbulkan tanda tanya. Difahamkan Najib Razak sudah pun memaklumkan perkara ini dan sedang memantau.

Photo: Tuesday, 18 March 2014.

Ahli parlimen Umno dipanggil ke satu pertemuan khas 25 Mac?
Oleh : MSO

Dalam negara seakan sedang bergabun dengan kehilangan pesawat MH370 dan para pemimpin tertinggi Umno pula dalam kebuntuan mencari penyelesaian ke atas kehilangan itu tiba-tiba terdengar satu khabar ahli-ahli Parlimen Umno akan dipanggil untuk menghadiri satu pertemuan khas pada 25 Mac ini? 

Pertemuan itu terbatas kepada ahli-ahli parlimen yang tidak ada jawatan dalam Kabinet.

Himpunan itu katanya diaturkan oleh bekas perdana menteri yang masih hidup. Jelas ianya bukan Abdullah Ahmad Badawi. Rancangan pertemuan dengan ahli-ahli Parlimen itu menimbulkan tanda tanya. Difahamkan Najib Razak sudah pun memaklumkan perkara ini dan sedang memantau.

Besar kemungkinan tarikh itu dipilih sebelum berlakunya kehilangan pesawat MH370 itu. Mereka yang atau menetapkan tarikh itu tidak tahu akan kejadian itu. Bagaimana pun ia dipercayai ia ditetapkan sebelum Anwar Ibrahim djatuhi hukum penjara lima tahun.

Manakala kenapa tarikh 25 Mac dipilih adalah agar ia diadakan selepas keputusan pilihan raya kecil Kajang diumumkan. Berdasar kepada hipotesis ini jelas pertemuan itu ada membawa maksud tersembunyi.

Berkebetuan pula pesawat MH 370 hilang dan menjadikan ketua utama pemimpin negara dalam kebingungan ini menjadi pertemuan dirancangkan itu seperti orang mengantuk disorong bantal? 

Pertemuan itu seakan mahu mengasak dan memberi tekanan kepada pemimpin nombor satu sahaja.

Apa yang boleh diagakkan tujuan pertemuan itu bagi merancang dan mengambil sesuatu keputusan yang ada kaitan dengan pentadbiran Najib Razak. 

Kekalahan pasti calon MCA, Mei Fun  di Kajang akan dijadikan kayu ukur kepada kelemahan kepimpinan politik Najib, manakala kehilangan pesawat MH 370 yang membawa 239 orang penumpang itu akan dijadikan alasan bonos untuk mengatakan pengurusan Najib sangtat lemah.

Di mana dan jam berapa pertemuan itu akan diadakan tidak dapat dipastikan. Apa yang terdedah sudah, ialah seorang ahli parlimen bersama seorang bekas wartawan pernah bersama Mahathir di sebuah pulau di Langkawi. 

Katanya seseorang menjadi wakil kepada Muhyiddin Yassin juga turut hadir? Tunggu maklumat dan laporan seterusnya. "Awani" berhenti rihat sekejap. [wm.kl.12:33 pm 18/03/14]

-http://msomelayu.blogspot.com/ .
Besar kemungkinan tarikh itu dipilih sebelum berlakunya kehilangan pesawat MH370 itu. Mereka yang atau menetapkan tarikh itu tidak tahu akan kejadian itu. Bagaimana pun ia dipercayai ia ditetapkan sebelum Anwar Ibrahim djatuhi hukum penjara lima tahun.

Manakala kenapa tarikh 25 Mac dipilih adalah agar ia diadakan selepas keputusan pilihan raya kecil Kajang diumumkan. Berdasar kepada hipotesis ini jelas pertemuan itu ada membawa maksud tersembunyi.

Berkebetuan pula pesawat MH 370 hilang dan menjadikan ketua utama pemimpin negara dalam kebingungan ini menjadi pertemuan dirancangkan itu seperti orang mengantuk disorong bantal? 

Pertemuan itu seakan mahu mengasak dan memberi tekanan kepada pemimpin nombor satu sahaja.

Apa yang boleh diagakkan tujuan pertemuan itu bagi merancang dan mengambil sesuatu keputusan yang ada kaitan dengan pentadbiran Najib Razak. 

Kekalahan pasti calon MCA, Mei Fun di Kajang akan dijadikan kayu ukur kepada kelemahan kepimpinan politik Najib, manakala kehilangan pesawat MH 370 yang membawa 239 orang penumpang itu akan dijadikan alasan bonos untuk mengatakan pengurusan Najib sangtat lemah.

Di mana dan jam berapa pertemuan itu akan diadakan tidak dapat dipastikan. Apa yang terdedah sudah, ialah seorang ahli parlimen bersama seorang bekas wartawan pernah bersama Mahathir di sebuah pulau di Langkawi. 

Katanya seseorang menjadi wakil kepada Muhyiddin Yassin juga turut hadir? Tunggu maklumat dan laporan seterusnya. "Awani" berhenti rihat sekejap. [wm.kl.12:33 pm 18/03/14]

-http://msomelayu.blogspot.com/ .
Komen:


Kenapa mesti Pertemuan Khas Dan Sulit ? Agenda apa lagi mereka mahu menyekat kebangkitan rakyat - ini bukan SOAL ANWAR, ini soal rakyat, rakyat sudah tidak tahan lagi dengan kesempitan hidup diatas penipuan yang dibuat oleh PM Najib, sebelum PRU 13, sudah berjanji tidak akan menaikkan harga petrol. Bila sudah menang 47% dan PR 53% 
PM Najib membalas dendam terhadap rakyat yang menolak UBN... 
Janji tidak ditepati, BR1M sepatutnya RM1,200 tapi dibayar cuma RM650.00.. 
Petrol naik, gula naik, letrik naik dan bercita cita untuk naikkan TOL Utara Selatan - mujur lah ada PRK N25 Kajang, maka TOL ditangguhkan - 
Oleh itu pengundi2 Kajang wajib tolak BN dan TOL tidak dapat dinaikkan. Dammm You !

Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/ahli-parlimen-umno-dipanggil-ke-satu.html)

KEHILANGAN PESAWAT MH370 DAN KEMATIAN 6 REMAJA DI KONSERT FMFA 2014 KONSERT TWIN TOWER LIVE AKAN TETAP DITERUSKAN JUGA.


Sempena perlumbaan Formula One Grand Prix Malaysia pada hujung bulan ini, konsert Twin Tower @Live di Menara Berkembar Petronas, KLCC akan dianjurkan.

Namun insiden Jumaat lalu yang menyaksikan 6 remaja maut akibat pengunaan dadah yang berlebihan ketika menyaksikan Konsert Future Music Festival Asia di Bukit Jalil mengundang pelbagai persepsi tentang pengunjung konsert dan ketika rakyat sedang berduka akan kehilangan pesawat MH370 namun Ketua Pegawai Eksekutif Litar Antarabangsa Sepang Datuk Razlan, memberitahu bahawa konsert Twin Tower @Live pada 28 hingga 30 Mac ini akan tetap diteruskan sambil menjanjikan pengalaman istimewa buat semua peminat sukan permotoran dunia.

Razlan turut menjelaskan, peminat F1 bukan sahaja akan menikmati kehangatan perlumbaan tetapi juga pelbagai acara menarik yang dirancang sepanjang minggu termasuk konsert Twin Tower @Live 2014.

"Ini tahun ketiga. ini konsert percuma untuk awam. Pada hari Jumaat, kita ada artis seperti Christina Aguilera, Craig David, Rick Astley. Pada Sabtu ni, kita ada artis K-Pop dari Korea,”

Lagi apa mau cakap dan komen ... tiada rasa kepedihan dan kesedihan langsung oleh pihak pengajur konsert ini.

Sumber: (
http://omakkau.blogspot.com/2014/03/kehilangan-pesawat-mh370-dan-kematian-6.html


Wow!!! (Gambar) Inilah Wajah Ketua Puteri UMNO Mengaku Tidak Bersalah di Mahkamah Tinggi Syariah Atas Dakwaan Khalwat Di Bilik Hotel.. Jom Terjah!!!



KANGAR: Perlis Puteri Umno chief Zuraidah Zainal Abidin and a 57-year-old businessman claimed trial in the Syariah High Court here Wednesday to committing khalwat (close proximity). 
 Zuraidah Zainal Abidin (left) and Burhanuddin Ismail.
Zuraidah Zainal Abidin (left) and Burhanuddin Ismail.
Zuraidah, 34, who is also the Arau Puteri Umno division chief, and Burhanuddin Ismail allegedly committed the offence in a room at a hotel in Persiaran Jubli Emas here, at about 1.30am on March 3.

Zuraidah, from Kampung Changkat Lada, Mata Ayer and Burhanuddin, of Jalan Hiliran in Terengganu, were charged with committing the offence which is punishable under Section 9(1)(1) of the Syariah Criminal Offences Enactment and carries a RM5,000 fine, three-year jail term or both, on conviction.
Syariah High Court judge Jaidi Ahmad fixed the case to be mentioned on May14.
 
Chief Syariah prosecutor Khairul Anuar Ahmad prosecuted while Zuraidah and Burhanuddin were represented by Syariah counsel Rabiatul Adawiah Ramli. SUMBER
Sumber: (http://sedakasejahtera.blogspot.com/2014/03/wow-gambar-inilah-wajah-ketua-puteri.html
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: