Isnin, 9 Mac 2020

Hasilnya hari ini sejak beberapa tahun dahulu. 9900


Kabinet hari ini banyak melakar sejarah: 
PAS Kembali Dalam Kerajaan Persekutuan Selepas 1974, 1977
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 1 hour ago
KUALA LUMPUR – Politik negara sekali lagi melakar sejarah baharu apabila barisan jemaah menteri Kabinet yang diumumkan Perdana Menteri, Tan... The post PAS Kembali Dalam Kerajaan Persekutuan Selepas 1974, 1977 appeared first on MYNEWSHUB.
Istiadat Angkat Sumpah Menteri Esok
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 1 hour ago
PUTRAJAYA – Istiadat Mengangkat Sumpah Jawatan dan Setia serta Sumpah Simpan Rahsia Kabinet akan diadakan esok. Perdana Menteri, Tan Sri... The post Istiadat Angkat Sumpah Menteri Esok appeared first on MYNEWSHUB.
MCA Kembali Diwakili Dalam Kerajaan Persekutuan
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 1 hour ago
KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan barisan Jemaah Menteri pelbagai kaum dengan turut menamakan dua... The post MCA Kembali Diwakili Dalam Kerajaan Persekutuan appeared first on MYNEWSHUB.
Dr. Zulkifli Mufti Pertama Jadi Menteri
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 1 hour ago
MUFTI Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al Bakri mencatat sejarah tersendiri apabila menjadi mufti pertama di negara ini... The post Dr. Zulkifli Mufti Pertama Jadi Menteri appeared first on MYNEWSHUB .
Kombinasi Pengalaman Pelbagai Bidang, Kepakaran
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 2 hours ago
BARISAN Kabinet baharu yang diumumkan hari ini dianggotai tokoh politik berpengalaman, teknokrat dan individu yang mempunyai kepakaran dalam bidang tertentu.... The post Kombinasi Pengalaman Pelbagai Bidang, Kepakaran appeared first on MYNEWSHUB.
Muhyiddin Umum Senarai Kabinet, Lantik 4 Menteri Kanan
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 2 hours ago
TIADA Ahli Parlimen yang dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri sebalik Kabinet kerajaan di bawah Tan Sri Muhyiddin Yassin mempunyai empat... The post Muhyiddin Umum Senarai Kabinet, Lantik 4 Menteri Kanan appeared first on MYNEWSHUB.
Lantik Azam Baki Terajui SPRM Bukti Kerajaan Telus
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours ago
SHAH ALAM – Pelantikan Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Azam Baki sebagai Ketua Pesuruhjaya... The post Lantik Azam Baki Terajui SPRM Bukti Kerajaan Telus appeared first on MYNEWSHUB.
Kabinet baharu mampu jadi pasukan mantap pimpin negara
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin BANGI, 14 Rejab 1441H, Isnin – Gerakan Islam, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) yakin barisan jemaah menteri yang baru sahaja dilantik Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan menjadi pasukan yang stabil dan kukuh, seterusnya mampu memimpin negara dengan baik. Dalam satu kenyataan, Presidennya, Haji Aminuddin Yahaya mengucapkan tahniah kepada pasukan … The post Kabinet baharu mampu jadi pasukan mantap pimpin negara appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Tiba masanya pemimpin yakinkan rakyat
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 14 Rejab 1441H, Isnin – Kekuatan kepimpinan dan pentadbiran kerajaan baharu Perikatan Nasional (PN) bergantung kepada sejauh mana setiap individu memainkan peranan menjayakan setiap perancangan serta strategi pembangunan negara yang telah direncanakan. Pengarah Pusat Pengajian Perangsaraf Media dan Informasi di Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, Universiti Teknologi MARA (UiTM), Profesor Datuk Dr Ismail Sualman … The post Tiba masanya pemimpin yakinkan rakyat appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Teks ucapan Perdana Menteri pengumuman Kabinet baharu
azrul hakimie, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
TEKS UCAPAN PENGUMUMAN PEMBENTUKAN KABINET BAHARU KERAJAAN YAB TAN SRI DATO’ HAJI MUHYIDDIN BIN HAJI MOHD YASSIN PERDANA MENTERI MALAYSIA 9 MAC 2020 Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Sejahtera. Saudara dan saudari rakyat Malaysia yang saya hormati sekalian, 1. Alhamdulillahi Rabbil A’lamin, Wa bihi Nasta’in. Selawat dan Salam ke atas Nabi Muhammad SAW, Rasul … The post Teks ucapan Perdana Menteri pengumuman Kabinet baharu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
ADUN Penanti dilantik exco baharu kerajaan Pulau Pinang
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
GEORGE TOWN, 14 Rejab 1441H, Isnin – Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti, Dr Norlela Ariffin hari ini dilantik sebagai exco kerajaan negeri Pulau Pinang yang baharu menggantikan Dr Afif Bahardin yang meletak jawatan minggu lepas. Dr Norlela adalah juga ADUN dari PKR dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pertanian & Industri Asas Tani, Pembangunan Luar Bandar … The post ADUN Penanti dilantik exco baharu kerajaan Pulau Pinang appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
ADUN Lendu diisytihar sebagai Ketua Menteri baharu Melaka
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
MELAKA, 14 Rejab 1441H, Isnin – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lendu Datuk Sulaiman Md Ali daripada Barisan Nasional (BN) hari ini diisytiharkan sebagai Ketua Menteri Melaka yang baharu oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka Datuk Seri Hasim Hasan. Sulaiman, 54, yang juga setiausaha Badan Perhubungan UMNO Melaka menjadi Ketua Menteri Melaka Ke-12 menggantikan Adly Zahari … The post ADUN Lendu diisytihar sebagai Ketua Menteri baharu Melaka appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Hassan Marican letak jawatan ahli lembaga pengarah Khazanah
Executive Editor, Minda Rakyat - 1 minute ago
MOHD Hassan Marican meletak jawatan sebagai ahli lembaga pengarah Khazanah Nasional Bhd atas faktor mahu meneruskan urusan peribadi, kata Dana syarikat pelaburan negara. Khazanah dalam kenyataannya berkata peletakan jawatan bekas Presiden Petronas itu berkuat kuasa 6 Mac. Beliau merupakan ketua eksekutif Petronas dari 1989 hingga 2010. Menurut Bernama, pada 2018 Hassan dilantik sebagai anggota majlis penasihat Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bersama-sama dengan bekas gabenor Bank Negara Malaysia (BNM) Zeti Akhtar Aziz; bekas menteri kewangan Daim Zainuddin; tokoh perniagaan ...
5 menteri, 5 timbalan menteri dari Kelantan
Executive Editor, Minda Rakyat - 55 minutes ago
Anggota Parlimen Kelantan antara yang paling ramai membarisi kabinet Perikatan Nasional (PN) yang diumumkan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin hari ini. Daripada 32 jawatan menteri dan 38 jawatan timbalan menteri yang diumumkan, lima ahli parlimen dari Kelantan dilantik sebagai menteri dan lima lagi dilantik sebagai timbalan menteri. Menteri dari Kelantan terdiri daripada Menteri Pendidikan Radzi Jidin; Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Ekonomi) Mustapa Mohamed; Menteri Alam Sekitar Tuan Ibrahim Tuan Man; Menteri Pembangunan Wilayah Annuar Musa; dan Menteri di Jabatan P...
Tiada keperluan lantik TPM - PM
Executive Editor, Minda Rakyat - 57 minutes ago
*PUTRAJAYA*: Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memaklumkan tiada keperluan buat masa ini untuk melantik Timbalan Perdana Menteri. Ini disebabkan terdapat beberapa Menteri-Menteri Kanan yang telah dilantik yang akan membantu tugas Perdana Menteri. "Menteri-Menteri Kanan akan bantu tugas Perdana Menteri termasuk mempengerusikan mesyuarat Kabinet di waktu ketiadaan saya di dalam negara. "Maka tiada keperluan pada masa ini untuk seorang Timbalan Perdana Menteri dilantik," katanya dalam sidang media pengumuman Jemaah Kabinet pada Isnin di Putrajaya. Selain itu kerajaan juga ak...
PAS kembali dalam Kerajaan Persekutuan selepas 1974, 1977
Executive Editor, Minda Rakyat - 59 minutes ago
*KUALA LUMPUR:* Politik negara sekali lagi melakar sejarah baharu apabila barisan jemaah menteri Kabinet yang diumumkan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini, kembali dianggotai beberapa pemimpin PAS. Kembalinya parti itu dalam pentadbiran kerajaan mengulangi peristiwa parti itu yang kali terakhir berada dalam Kerajaan Persekutuan bersama kerajaan campuran Perikatan dari 1973 hingga 1974 dan Barisan Nasional (BN) dari 1974 hingga 1977. Barisan jemaah menteri Kabinet kali ini, menyaksikan Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan dilantik sebagai Menteri di Jabatan P...
14 pemimpin UMNO jadi Menteri, Timbalan Menteri
Executive Editor, Minda Rakyat - 1 hour ago
*KUALA LUMPUR:* Seramai 14 pemimpin UMNO dilantik sebagai Menteri dan Timbalan Menteri dalam Kabinet baharu diumumkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, hari ini. Mereka yang dilantik ialah Naib Presiden merangkap Ahli Parlimen Bera, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai Menteri Kanan - Menteri Pertahanan; dan Setiausaha Agung yang juga Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa (Menteri Wilayah Persekutuan). Seterusnya, Ketua Penerangan UMNO merangkap Ahli Parlimen Lenggong, Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah sebagai Menteri Tenaga dan Sumber Asli, manakala Ketua Wanita UMN...
Kabinet Baru: Apa Komen Presiden PAS..
Ibnu Hasyim, Ibnu Hasyim - 1 hour ago
*Pembentukan kabinet, permulaan yang baik* SESUNGGUHNYA sebaik-baik orang yang ayah ambil bekerja ialah orang yang kuat, lagi dipercayai”. (Surah Al-Qasas: 26) PAS manyambut baik dan mendukung sepenuhnya kepimpinan Perdana Menteri dan Jemaah Menteri yang baharu diumumkan hari ini, demi membawa kebaikan kepada negara dan rakyat. PAS menyifatkan pembentukan Kabinet ini dilakukan secara berhemat dengan mengambil kira aspek integriti dan kelayakan, serta keseimbangan di antara wilayah dan masyarakat majmuk untuk memastikan mutu perkhidmatan yang baik oleh pihak kerajaan. PAS turut berter...
Khianat parti: Facebook Hasnul dibanjiri serangan
kerengga, KERENGGA - 1 hour ago
ARIF ATAN Ekoran keputusan ADUN Titi Serong, Hasnul Zulkarnain Abd Munaim mengisytiharkan keluar dari parti dan memilih untuk menjadi ADUN Bebas, laman sosial rasmi Facebook Ketua Pemuda AMANAH Nasional itu diserang cercaan daripada penyokong Pakatan Harapan (PH). Pengguna Facebook, Ammir Balqis antaranya mempersoal apa sebenarnya yang dicari oleh Exco Kerajaan Negeri Perak itu. “Cukup-cukup
Tahniah SS Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri
Executive Editor, Minda Rakyat - 1 hour ago
MUFTI Wilayah Persekutuan Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri mencatat sejarah tersendiri apabila menjadi mufti pertama di negara ini dilantik sebagai menteri. Pemegang Ijazah Sarjana Muda Syariah dari Universiti Islam Madinah, Ijazah Sarjana Syariah daripada Universiti Ulum al-Islamiyyah wa al-Arabiyyah, Syria dan Ijazah Doktor Falsafah (PhD) daripada Universiti Sains Malaysia (USM) dalam bidang pengkhususan pengeluaran Fatwa itu begitu disegani dan menjadi pakar rujuk dalam pelbagai isu agama sebelum ini. Beliau juga adalah Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Terengganu dan Neger...
Kenyataan Presiden Pas: Pembentukan Kabinet Permulaan Yang Baik
Executive Editor, Minda Rakyat - 1 hour ago
﴿قَالَتۡ إِحۡدَىٰهُمَا يَٰٓأَبَتِ ٱسۡتَ‍ٔۡجِرۡهُۖ إِنَّ خَيۡرَ مَنِ ٱسۡتَ‍ٔۡجَرۡتَ ٱلۡقَوِيُّ ٱلۡأَمِينُ٢٦﴾ “Sesungguhnya sebaik-baik orang yang ayah ambil bekerja ialah orang yang kuat, lagi dipercayai”. (Surah Al-Qasas: 26) 1. PAS manyambut baik dan mendukung sepenuhnya kepimpinan YAB Perdana Menteri dan Jemaah Menteri yang baharu diumumkan hari ini, demi membawa kebaikan kepada negara dan rakyat. 2. PAS menyifatkan pembentukan Kabinet ini dilakukan secara berhemat dengan mengambil kira aspek integriti dan kelayakan, serta keseimbangan di antara wilayah dan masyarakat majmuk u...
Benarkan Harga Minyak Turun Kerana Kerajaan PN?
Anak Sungai Derhaka, Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Pada hari Jumaat, 6hb Mac yang lalu Kementerian Kewangan (MOF) dalam satu kenyataan mengumumkan penurunan secara drastik harga runcit petrol RON95, RON97 dan juga Diesel. Kementerian Kewangan (MOF) dalam satu kenyataan pada hari tersebut mengumumkan harga runcit petrol RON95 turun 19 sen seliter dari RM2.08 seliter kepada RM1.89 seliter, harga RON97 turun 21 sen, menjadikan harga bahan api itu RM2.19 seliter dan harga runcit diesel pula turun sebanyak 17 sen seliter kepada RM1.96 seliter. Kementerian kewangan berkata penetapan itu berdasarkan harga runcit produk petroleum secara ...
Hampir RM1 Billion Aset Ku Nan?
Anak Sungai Derhaka, Anak Sungai Derhaka - 4 days ago
“ANDA lihat sekarang, saya mempunyai masalah kerana selepas aset saya didedahkan hampir RM1 bilion, mereka akan mahu sensasikannya,” kata bekas Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dalam keadaan berang. Beliau berkata demikian ketika prosiding bela diri bagi kes rasuahnya di hadapan Hakim Mohamed Zaini Mazlan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Terdahulu, ketika menjawab soalan peguam, Datuk Tan Hock Chuan, beliau mengesahkan bahawa nilai hartanya pada 2001 adalah sebanyak RM 938,643,566.16, manakala pada 2006 (RM 711,325,822), 2013 (RM 691,770,649) dan...
Muhyiddin Kata Dia Terpaksa Jadi PM?
Anak Sungai Derhaka, Anak Sungai Derhaka - 6 days ago
Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata beliau dilantik sebagai Perdana Menteri setelah mendapat sokongan majoriti ahli-ahli Dewan Rakyat. “Saya sedar bahawa pelantikan saya bukanlah melalui pilihan raya. Sebaliknya saya dilantik setelah mendapat sokongan majoriti ahli-ahli Dewan Rakyat,” katanya dalam ucapannya yang disiarkan ke seluruh negara oleh stesen-stesen televisyen tempatan. Beliau berkata pelantikannya adalah satu amalan yang dibenarkan oleh Perlembagaan Persekutuan dan selaras dengan prinsip demokrasi berparlimen di Malaysia. Dalam ucapan sulungnya setelah mengangkat sumpah s...
JPM Nafi Muhyiddin Nak Temui Zahid?
Anak Sungai Derhaka, Anak Sungai Derhaka - 1 week ago
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ialah Presiden UMNO, beliau berdepan 47 tuduhan, membabitkan 12 kes pecah amanah, 27 kes pengubahan wang haram dan lapan kes rasuah. Ahmad Zahid didakwa pecah amanah terhadap RM31 juta dana Yayasan Akalbudi, menerima rasuah sejumlah RM21.25 juta, dan melakukan pengubahan wang haram membabitkan RM65 juta, dan dengan wang itu turut membeli dua unit banglo bernilai RM5.9 juta. Setakat ini, pihak pendakwaan telah memanggil 38 saksi untuk memberi keterangan di hadapan Hakim Collin Lawrence Sequerah, dalam perbicaraan yang masuk hari ke-18. Pasukan pendak...

NAJIB DEDAH KENAPA MAHATHIR AMAT MEMBENCINYA
Sabtu, 7 Mac 2020


SETELAH sekian lama berdiam diri akhirnya bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak membuka mulut mengenai Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Malah beliau mendedahkan mengapa Mahathir amat membencinya sampai sanggup menuduhnya sebagai pembunuh dan penyangak.

Menurut Najib, kisah bermula apabila beliau tidak menyokong Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang berhasrat untuk bertanding sebagai Naib Presiden UMNO dalam pemilihan UMNO pada akhir 2013.

Beliau tidak menyokong Mukhriz sebagai naib presiden parti kerana baharu sahaja melantik anak Mahathir itu sebagai Menteri Besar Kedah.

Beliau berpendapat, bekas Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu perlu meraih sebanyak mungkin pengalaman terlebih dahulu.

Malah beliau sendiri mengambil masa selama lima tahun sebelum dapat memasuki kerajaan Persekutuan manakala Mukhriz pula tidak pernah mempunyai pengalaman  dalam pentadbiran dan hanya dilantik sebagai timbalan menteri sahaja.

“Selama ini saya bertahan. Saya cuba untuk tutup mulut kerana saya masih menghormati dia (Mahathir). Budaya kita ajar kita untuk menghormati orang tua.

“Lebih-lebih lagi, saya tidak boleh menafikan bahawa dia pernah berjasa kepada saya kerana dia pernah menyokong saya menjadi perdana menteri,” katanya dalam satu hantaran Facebook hari ini.

Selain itu, Mahathir juga marah kepada Najib dalam isu Malaysia Airlines di mana bekas perdana menteri keempat dan ketujuh itu mahu (MAS) diswastakan dan dijual kepada seorang ahli perniagaan yang rapat dengannya.

Satu lagi isu yang menimbulkan kemarahan Mahathir adalah kegagalan Najib menghidupkan projek jambatan bengkok.

Jelas Najib, beliau telah cuba menghidupkan kembali projek berkenaan tetapi ditolak oleh kerajaan negeri Johor dan Singapura

“Jika negara Singapura tak mahu, apa yang kita boleh buat? Takkan kita nak berperang dengan mereka atau bergaduh dengan negara jiran selama berpuluh tahun kerana satu jambatan bengkok?

“Kita perlukan persetujuan dari mereka jika mahu bina jambatan baru.

“Selepas PRU-14, kerajaan PH semasa dia PM7 pun pernah menghidupkan semula projek jambatan bengkok ini dan sekali lagi PM7 tidak berjaya,” katanya lagi.

Mahathir juga menurut Najib tidak setuju dengan tindakannya memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan menggantikannya dengan Akta Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA) manakala Undang-Undang Buang Negara digantikan dengan POTA dan POCA yang lebih adil.

Tambah Najib, Mahathir juga memarahnya kerana menolak permohonan kereta nasional itu untuk mendapatkan geran percuma bernilai RM3 bilion daripada kerajaan.

“Pada masa itu, ianya sukar untuk kerajaan BN dulu memberi geran percuma begitu besar kepada sebuah syarikat yang sudahpun 100 peratus milik swasta.

“Lagipun, pendapat kita ialah jikapun kita memberi geran begitu besar ianya masih sukar untuk Proton untuk menjadi kompetitif tanpa rakan niaga dan tekonologi baru kerana pasaran tempatan terlalu kecil.

“Setelah geran ini ditolak sekali lagi, PM ke-4 pun umum tarik sokongan kepada saya pada bulan Ogos 2014,” katanya lagi.

Kerajaan BN bagaimanapun tetap meluluskan geran bernilai RM1.7 bilion kepada Proton.

Hasrat Najib untuk merapatkan jurang miskin dan kaya dengan menaikkan kadar gaji minimum juga tentangan Mahathir yang berpendapat, ia hanya akan meningkatkan kos kepada kilang dan pelabur.

Sedangkan beliau mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju yang kompetitif berdasarkan inovasi dan produktiviti dan bukannya kerana kos rendah, kata Najib.

“Selepas dia tarik sokongan terhadap saya pada bulan Ogos 2014, dia mula mengambil langkah untuk menjatuhkan saya sebagai PM kerana dia mahu seorang PM yang akan patuh 100 peratus kepada kehendak dia dan kawan-kawan dia.

“Lalu pada awal tahun 2015, PM ke-4 pun bertemu dengan Clare Brown di Yayasan Kepimpinan Perdana untuk menggunakan isu 1MDB untuk menyerang saya.

“Dengan pertolongan dari ketua-ketua institusi negara yang dilantik semasa dia PM ke-4, dia akhirnya berjaya menjatuhkan saya sebagai PM. (Lalu, ketua-ketua institusi ini dilantik ke jawatan-jawatan lumayan di bawah kerajaan PH)

“Itulah kisah benar apa yang pernah berlaku tanpa sebarang fitnah. Selebihnya adalah sejarah,” katanya lagi.

#MediaUMNOWangsaMaju
#TeamShafei
#MelayuBangkit

#MuafakatNasional


Sumber:NAJIB DEDAH KENAPA MAHATHIR AMAT MEMBENCINYA
Unknown, Taipingmali 
Kenangan semasa Tun Abdullah Badawi dilantik menjadi Perdana Menteri ke 5.
Unknown, Taipingmali - 6 days ago
Selepas Pak Lah angkat sumpah PM5, pak lah balik ke kepala batas utk berbuka puasa dan menghadiri majlis kesyukuran. Ratusan ribu rakyat menyambut Pak Lah di Airport Bayan Lepas. Konvoi kereta dan motorsikal besar dan kecil mengiringi Pak Lah hingga ke Bertam. Aku dan beberapa orang geng moto dijemput oleh kelab2 motorcycle dari pulau pinang untuk memeriahkan suasana. Walaupun pun bulan puasa kami tidak menolak jemputan. Sampai saja di bertam kami berbuka puasa di masjid jamek dan selesai solat maghrib baru kami balik Taiping. Bila pak lah buat majlis sambutan hari raya Aidilfit...
Jelajah Harapan...
ali allah ditta, tumpang sekole...? - 18 hours ago
[image: Image may contain: 3 people, text] *Kelantan akan dapat 4-5 menteri....* *Pembentukan kabinet kerajaan Muhyiddin yang kini sedang ditunggu-tunggu mungkin akan membawa kegembiraan kepada rakyat Kelantan apabila Kelantan dikatakan akan mendapat bilangan menteri paling ramai.* *Beberapa orang ahli parlimen Kelantan disebut-sebut akan dilantik menjadi menteri. Antara mereka yang sudah pasti akan diambil menganggotai kabinet Muhyiddin ialah ialah bekas menteri kabinet dan timbalan menteri, ahli parlimen Ketereh Annuar Musa, ahli parlimen Jeli Mustapa Mohamed dan ahli parlimen...
YB Khalid Samad - Apa berlaku sepanjang rampasan kuasa...
ali allah ditta, tumpang sekole...? - 2 days ago
*Kerajaan pengkhianat dan penyamun bersama ?.. Cara tanganinya...* [image: Image result for muhyiddin,Dr Dzulkefly Ahmad dan Salahuddin Ayub] *Muhyiddin terus dilanda masalah...* *Dua menteri bekas kerajaan PH Dr Dzulkefly Ahmad dan Salahuddin Ayub sedang cuba didekati oleh broker politik untuk mengajak mereka bersama Muhyiddin membentuk kerajaan tidak cukup nombor itu.* *Kecek-kecek dan rayuan kepada kedua bekas menteri itu dijalankan sendiri para pemuka kerajaan yang masih dibentuk itu. Mereka memuji kemampuan dan sikap sedarhana kedua menteri itu. Pujukan dilakukan dengan pelbag...
Muhyiddin’s Legitimacy In Question...
ali allah ditta, tumpang sekole...? - 3 days ago
*As expected, the next Dewan Rakyat (Lower House of Representative) sitting, scheduled to meet on March 9, has been postponed to May 18 under the instruction of newly crowned Prime Minister Muhyiddin Yassin. Essentially, that means the 72-year-old premier was sworn in without the necessary 112 minimum seats required to form a simple majority government in the 222-seat Parliament.* *The refusal of Muhyiddin, whom former premier Mahathir Mohamad has claimed as the traitor who launched a coup to topple Pakatan Harapan government, to face the House also means his government faces the ...
Muhyiddin Cooked Up MP Numbers...
ali allah ditta, tumpang sekole...? - 3 days ago
[image: Muhyiddin Yassin - Scammer Cooked Up MP Numbers] *Not So Fast PM Wannabe Muhyiddin...* *You know it was “game over” after Attorney General Tommy Thomas suddenly resigned despite his two-year term will only expire in June. Unlike the previous A.G. Apandi Ali, who shamelessly refused to let go of his office chair even after his political master Najib Razak lost in the May 2019 General Election, Thomas quit with dignity. That’s good news for all the UMNO crooks.* *The happiest man after the Palace announced that Muhyiddin Yassin will be sworn in as the 8th prime minister at 10....
Abang Syed Saddiq sertai Umno
Executive Editor, Minda Rakyat - 15 minutes ago
Syed Abdullah Syed Abdul Rahman yang merupakan abang kepada Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, menyertai Umno dengan menggambarkan bahawa parti itu sebagai platform yang paling stabil untuknya menyumbang kepada negara. Syed Abullah mengesahkan penyertaannya kepada parti itu dalam mesej teks kepada Malaysiakini petang ini. "Saya dapati Umno sebagai parti yang paling stabil dan membantu dari segi ekonomi kepada negara kita dan saya ingin turut menyumbang kepada Malaysia. "Pilihan saya untuk menyertai Umno tidak dipengaruhi oleh media sosial, kawan atau keluarga. Ini ...
Penyokong perlu berlapang dada, kata Zahid Hamidi
Executive Editor, Minda Rakyat - 17 minutes ago
Penyokong parti perlu berlapang dada menerima keputusan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berhubung pelantikan mana-mana ahli parlimen sebagai anggota jemaah menteri, kata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi. Beliau berkata perdana menteri tentunya telah mengambil kira semua aspek sebelum memutuskan memilih wakil rakyat berkenaan untuk dipersembahkan bagi diperkenan oleh Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah sebagai anggota kabinet. "Kita harap penyokong di bawah walaupun mendoakan dan mengharapkan ahli-ahli parlimen mereka menjadi menteri atau ...
Barisan Menteri dan Timb. Menteri kabinet kerajaan PN
Unknown, The Malaysian View - Latest News - 57 minutes ago
*SENARAI PENUH KABINET* *Perdana Menteri:* Tan Sri Muhyiddin Yassin *Timbalan Perdana Menteri*: *Tiada* *BARISAN MENTERI KANAN DAN TIMBALAN MENTERI* *1. Menteri Kanan - Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri* Datuk Seri Mohamed Azmin Ali *Timbalan Menteri:* Datuk Lim Ban Hong (akan dilantik sebagai senator) *2. Menteri Kanan - Menteri Pertahanan* Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob *Timbalan Menteri:* Datuk Seri Ikhmal Hisham Abdul Aziz *3. Menteri Kanan - Menteri Kerja Raya* Datuk Seri Fadillah Yusof *Timbalan Menteri:* YB Datuk Dr Shahruddin Bin Md Salleh *4. Menteri Kan...

Tiada ulasan: