Jumaat, 26 Oktober 2018

Awas dengan tangan-tangan yang tidak nampak, dalam mempertahankan Tauhid. 8542.


Antara tangan xnampak. 
Inilah teknik dan tektik bekas penguasa yang jahanamkan ekonomi Malaysia

RAHSIA NEGARA: KOMANDO GGK BERSIAP GEMPUR PENGGANAS SERB DI BOSNIA  BY  

NOTA PENULIS : Nampaknya banyak negara Islam di Timur Tengah sedang bergejolak dengan  adanya kebangkitan rakyat.

Kalau kita perhatikan kebanyakkan negara ini adalah merupakan negara Islam atau Opec atau pengeluar minyak utama seperti Mesir, Libya dan Bahrain, kebangkitan rakyat yang serupa pernah berlaku di Iran tetapi gagal. Semua di belakang kerja “Keras tangan” ini adalah Amerika Syarikat (AS) dan revolusi rakyat ini sebenarnya sudah lama berlaku malah sejak dari zaman Revolusi Peranchis lagi (tangan-tangan yang tidak nampak, anda faham maksud saya) supaya penyusupan kuasa-kuasa tidak nampak untuk mengambil alih sesebuah negara yang kononnya berpaksikan rakyat lebih mudah.

Saya tidak percaya sama sekali dengan kuasa rakyat (kecuali melalui pilihanraya), saya rasa cukuplah setakat ini saya berceloteh dan saya tidak berminat untuk menghuraikan masalah krisis di Timur Tengah kecuali satu,  melalui masalah ini, AS akan berjaya menguatkan nilai dollar dan ekonominya selepas teruk di belasah oleh China melalui krisis di Korea tempohari, itu adalah mainan China, akhirnya tidak berlaku perang pun, kesemuanya di buat untuk ekonomi negara masing-masing – semua RETORIK sahaja (den dah tahu lama, tapi tak sempat nak buat analisis pasal sibuk sangat, last-last tak jadi perang)

Kita sebagai orang Melayu Islam yang menjadi benteng terakhir, tolonglah berhati-hati, janganlah sampai konspirasi “tangan-tangan yang tidak nampak” ini berjaya mengoyangkan agama kita, bangsa dan negara kita, bangsa Arab ini mudah sangat mereka permainkan kerana psikologi orang Arab ini sudah mereka kaji tetapi bab orang Melayu ini, payah sikit (ini hanyalah pendapat saya sebagai penulis kecil bersaiz nyamuk aedes, tidak payah difikirkan sangat) 

1. Saya sentiasa berharap supaya pemimpin saya (baik dalam pembangkang mahu pun kerajaan), bangsa dan negara ini dipelihara dengan baik dan dirahmati Allah dan Alhamdulillah,  berkat doa orang-orang yang makrifat, negara ini masih terpelihara.

2. Kalau berlaku satu kecelakaan, ianya adalah peringatan dari Allah kerana sikap kita yang mengalakkan permusuhan dan perpecahan di antara kita dan sikap sesetengah dari kita yang tidak bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan Tuhan dapat duduk dalam negara yang aman.

3. Baiklah tujuan saya menulis kali ini adalah untuk membuka satu kisah yang tidak pernah anda tahu kerana ia terjadi semasa satu peperangan yang berlaku di Eropah.

4. Saya tulis ini pun disebabkan permintaan khas pembaca saya iaitu pang5kundur@yahoo.com yang membuat komen pada 20 Feb lepas pada artikel Misi Sulit GGK di Bosnia, komennya berbunyi begini: (komen di bawah ini telah diedit dan diperelokkan untuk memudahkan bacaan, lain kali Paglima Kundur janganlah pakai bahasa SMS, payah orang nak faham)

SALAM, 

Ini tidak, komunis juga yang dicari dan dianggap sebagai bunga bangsa.. Kalau tengokj youtube berkenaan kampung muhibbah di selatan thai tu, wah depa siap buat bisnes lagi dan menunjukkan taktik-taktik dan kubu-kubu mereka semasa tempoh berkonflik dgn ATM dan tentu sahaja infonya berpihak kepada mereka. Buat permulaan buatlah berkenaan di Somalia dulu, tegak bulu roma saya membaca perihal Jeneral Aboo Samah dan anak buahnya memasuki kawasan Farah Aidit.. dan perihal komando GGk kita yang terus berjuang hingga ke titisan darah terakhir.

Memang kita faham tentang adanya sedikit sekatan maklumat untuk memelihara rahsia negara tapi pasti ada maklumat yang boleh dikongsi dan tidak tertakluk di bawah OSA kan.. dan disebabkan oleh OSA jugalah ramai yang tidak tahu Tun Mahathir pernah mengadakan dialog rahsia dan menghantar komando kita untuk diseludup ke Bosnia dan antara kesannya ialah Tun Mahathir sampai sekarang dicop sebagai tidak Islamik dan lain-lain label yang kalau saya kena pasti saya melenting. Tetapi Tun Mahathir tetap menjaga rahsia dan penglibatannya dalam krisis di Bosnia, dia tetap cool dan dia memang hebat dan semua wira negara yang dok buat “covert ops” ini hebat. Aku salute korang semua.. salam. 

-kundur-

8. Terima kasih Tuan Panglima Kundur. Sebenarnya banyak permintaan untuk saya buat macam-macam artikel tetapi komen ini telah menyentuh misi sulit (sulit pada waktu itulah) komando kita di Bosnia, inilah komen yang menyebabkan saya berhasrat untuk menceritakan satu kisah benar yang tidak pernah rakyat Malaysia dan para patriot macam kita ini tahu.

9. Saya sebenarnya memang bimbang pada ISA atau OSA tetapi ada beberapa perkara sulit yang saya tidak akan dedahkan dalam blog saya. Yang saya cerita hanyalah perkara-perkara luaran sahaja dan bukan kepada hal-hal terperinci.

10. Maaf kerana artikel kali ini ditulis dengan ringkas tanpa fakta-fakta sokongan yang kukuh kerana saya tidak beberapa ingat cerita sebenar dan saya sudah letih untuk membuat kajian termasuk mengemukakan bukti-bukti mengenai kejadian ini.

11. Sebenarnya ada satu keratan berita dari luar negara yang saya boleh jadikan bukti tetapi saya gagal menjumpainya…keratan berita itu mendedahkan “PASUKAN ELIT KHAS DARI SEBUAH NEGARA LUAR TELAH BERADA DI TURKI UNTUK MEMASUKI BOSNIA HERZEGOVINA”, ia ditulis oleh sebuah agensi berita asing tetapi judul yang tepat tidak saya ketahui.

12. Dan pasukan elit yang dimaksudkan itu, tidak lain dan tidak bukan ialah komando GGK dari Malaysia.

13. Maklumat ini disampaikan oleh seorang bekas penempak tepat dalam pasukan GGK kepada saya beberapa tahun yang lepas semasa saya sedang bersantai-santai menghisap rokok dan tiba-tiba terpancul pula hasrat untuk bertanyakan kepada beliau mengenai misinya ke Bosnia dahulu.

14. Anda kenal mantan Tun Seri Dr Mahathir Mohamad, sesetengah orang yang menuduh pemimpin kita ini sekular, anti Islam dan menolak hudud tetapi lelaki ini mahu mengubah sejarah Eropah.

15. Jika difikirkan secara logik, bolehke bangsa Melayu mengubah sejarah Eropah? Logik ke? Persoalan ini sebenarnya sudah lama terjawab, memang orang Melayu boleh dan mampu, sejarah zaman dahulu kala sudah membuktikannya.

16.Semasa itu berlaku peperangan etnik di Bosnia Herzegovina, ribuan rakyat termasuk wanita dan kanak-kanak habis mati disembelih oleh pengganas Serbia.

17. Mahathir yang ketika itu merupakan Perdana Menteri Malaysia sudah masak dengan taktik kuasa-kuasa barat terutama layanan kelas kedua mereka kepada umat Islam, Mahathir kemudian meminta Angkatan Tentera Malaysia bersiap sedia untuk menghantar komando GGK.

18. Saya tidak pasti jika kesemua yang dihantar itu merupakan anggota GGK atau bercampur dengan unit-unit lain tetapi jumlahnya mencapai 600 orang.

19. “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita,” lebih kurang begitulah dialog Tun yang disampaikan oleh bekas penembak tepat ini kepada saya.

20. Mereka ini dihantar secara gelap, kalau meninggal dalam pertempuran di Bosnia, memang tidak ada balutan bendera Malaysia pada keranda mereka tetapi kerajaan Melayu yang memerintah negara ini telah berjanji untuk menjaga isteri dan anak-anak mereka, kalau yang bujang itu saya tidak pasti.

21. Maka mereka pun dihantar, kesian, wang yang dibawa pun tidak mencukupi, ialah hendak berperang bukan melancong.

22. Mereka dihantar dengan pesawat awam (MAS) dan kesemua mereka berkhemah di dalam pengkalan tentera Turki di sempadan negara itu dengan kebenaran kerajaan Turki.

23. Bukan apa, cuaca Turki pun sejuk macam Bosnia, jadi, mudahlah komando kita menyesuaikan diri dengan cuaca Eropah.

24. Kerajaan Turki pada masa itu hanya memejam mata dalam membenarkan komando Malaysia ini berada di bumi mereka, pada hal, kalau “terkantoi”, ini akan menyebabkan pelbagai masalah politik antarabangsa kepada Turki dan Malaysia.

25. Ada juga laporan yang menyatakan komando-komando Malaysia dimasukkan ke dalam unit tentera Bosnia melalui Unprofor sendiri, komando-komando ini bagaimanapun dilabelkan sebagai “LARI DARI UNIT TENTERA”, ya komando Malaysia yang melarikan diri dari unit masing-masing sebagai “camoflage” untuk menjalankan operasi ketenteraan terhadap Serb.

26. Sebenarnya Turki dan Malaysia ini tersangat-sangatlah “kamceng” walaupun tidak diheboh-hebohkan seperti “akrabnya” Malaysia dengan Indonesia.

27. Jadi ini menjelaskan mengapa Malaysia sering sahaja menyendeng bahu ke Turki untuk mendapatkan bekalan kereta perisainya mulai dari Adnan sehinggalah kepada kereta perisai terbaru dan pelbagai senjata lain.

28. Penyeludupan komando GGK ke dalam Bosnia ini akhirnya ditarik barik oleh kerajaan ketika itu selepas sebuah agensi berita Eropah berjaya mengesan kehadiran tentera elit ini di sempadan Turki.

29. Selepas dipujuk oleh wakil sebuah negara yang sangat berpengaruh di Timur Tengah, akhirnya Mahathir menarik balik pasukan komando ini balik ke Malaysia tetapi bakinya di hantar sebagai tentera rasmi dalam unit UNPROFOR.

30. Malaysia juga tersangat “kamceng” dengan kerajaan Brunei malahan Sultan Brunei yang berkonspirasi dengan Tun Mahathir, menyediakan jumlah dana yang sangat besat berjuta dollar untuk membeli senjata dan peluru anti kereta kebal untuk tentera Islam Bosnia.

31. Bekalan dan keperluan senjata yang dihantar kepada askar Bosnia juga dibuat oleh syarikat perkapalan Malaysia dan juga melalui askar-askar Malaysia yang berkhidmat dengan UNPROFOR ketika itu, sebagai jalan belakang untuk membocori dasar embargo yang dikenakan ke atas penduduk Bosnia oleh negara-negara barat yang sememangnya bersikap talam dua muka terhadap orang Islam.

32. Perkara ini didedahkan dalam kertas kerja yang berjudul “Intelligence and the war in Bosnia 1992 – 1995: The role of the intelligence and security services” yang disediakan oleh sebuah institut di Belanda.

33. Bukan itu sahaja malah terdapat laporan pegawai-pegawai tentera Bosnia dilatih di Malaysia, Iran dan pelbagai negara lain.

34. Kelengkapan perang askar Bosnia dihantar oleh Saudi Arabia, Kuwait, Brunei dan Malaysia

35. Tentera Malaysia dan Turki berterusan menghantar peralatan perang mereka kepada tentera Bosnia bernilai lebih kurang US2.5 bilion walaupun Bosnia ketika itu dikenakan embargo oleh kuasa besar.

36. Pemerhati barat mendakwa, kerajaan Malaysia melalui agensi risikannya berjaya mematahkan embargo Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu melalui laluan dari pihak ketika iaitu Third World Relief Agency yang hari ini dikaitkan dengan Osama Laden.

BERIKUT MERUPAKAN CATATAN KAJIAN RISIKAN MENGENAI PENGLIBATAN PEJUANG ISLAM DI BOSNIA

37. A number of countries are candidates for having supplied directly to Bosnia. Pakistan delivered equipment, as did the Sultan of Brunei, who paid for anti-tank missiles from Malaysia. In January 1993 already, a Pakistani vessel with ten containers of arms, which were destined for the ABiH, was intercepted in the Adriatic Sea.[9] Pakistan definitely defied the United Nations ban on supply of arms to the Bosnian Muslims and sophisticated anti-tank guided missiles were air lifted by the Pakistani intelligence agency, ISI, to help Bosnians fight the Serbs, an ex-ISI Chief has officially admitted in a written petition submitted before a court in Lahore. The document was submitted by Lt. General (Retd) Javed Nasir, who was head of the ISI from March 1992 to May 1993, in a case he filed against the owner and editors of the largest newspaper and TV group of Pakistan, in an anti Terrorism Court.[10] It remains unclear how the missiles were transported to Bosnia and who did it.

LAGI CATATAN : BEGINILAH SAYA TIDAK MEMAKSA ANDA PERCAYA CERITA INI, TETAPI ANDA SEMUA TAHU BLOG CHEDET (BLOG MAHATHIR), HANG PA PI LAH TANYA DIAAAA SENDIRI.

MILITARY OF MALAYSIA MILITARY ANALYSIS & NEWS
RAHSIA NEGARA : KOMANDO GGK BERSIAP GEMPUR PENGGANAS SERB DI BOSNIA | Military of Malaysia
http://www.militaryofmalaysia.net/2011/02/rahsia-negara-komando-ggk-bersiap-gempur-pengganas-serb-di-bosnia/

Banjar Malaya
SIHIR DAN SYAITAN Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

SEJARAH SIHIR Sihir telah difirmankan oleh Allah s.w.t. di dalam kitab suci Al Quran di mana ia wujud sejak zaman Nabi Musa a.s. Sihir juga ada diriwayatkan di zaman Nabi s.a.w. ADAKAH NABI PERNAH TERKENA SIHIR Persoalan ini telah menjadi pertikaian para ulama Islam. Maka dalam hal ini kita merujuk kepada Hadis Sahih riwayat Bukhari dan Muslim yang bermaksud: Dari Aisyah: “Nabi pernah disihirkan sehinggalah Baginda menyangkakan bahawa ia telah mendatangi mereka (isteri-isteri) sedangkan ia tidak mendatangi mereka” (Bukhari dan Muslim) Ulama-ulama yang menafikan hal ini memberi ala... lagi » 

SIHIR DAN SYAITAN Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

SEJARAH SIHIR Sihir telah difirmankan oleh Allah s.w.t. di dalam kitab suci Al Quran di mana ia wujud sejak zaman Nabi Musa a.s. Sihir juga ada diriwayatkan di zaman Nabi s.a.w. ADAKAH NABI PERNAH TERKENA SIHIR Persoalan ini telah menjadi pertikaian para ulama Islam. Maka dalam hal ini kita merujuk kepada Hadis Sahih riwayat Bukhari dan Muslim yang bermaksud: Dari Aisyah: “Nabi pernah disihirkan sehinggalah Baginda menyangkakan bahawa ia telah mendatangi mereka (isteri-isteri) sedangkan ia tidak mendatangi mereka” (Bukhari dan Muslim) Ulama-ulama yang menafikan hal ini memberi alasan ... lagi » 

Syaitan di dalam al-Qur'an Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

Syaitan adalah daripada golongan manusia dan jin. Ia musuh bagi tiap-tiap Nabi. Tidak seperti Nabi, yang menyampaikan kepada manusia apa yang diwahyu Allah kepadanya, golongan syaitan pula menyampaikan wahyunya yang tersendiri, yang berupa ucapan palsu tetapi indah-indah belaka. Tujuannya adalah untuk menipu manusia, misalan, dengan mengada-adakan sesuatu dalam agama. Terhadap mereka, Allah menasihatkan manusia supaya meninggalkan mereka. Firman-Nya, "Kami mengadakan bagi tiap-tiap Nabi suatu musuh, syaitan-syaitan daripada manusia dan jin, yang mewahyukan ucapan palsu yang indah-in... lagi » 

Faktor Najib penentu kejayaan BN Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

SEJAK Datuk Seri Najib Tun Razak memimpin negara, satu evolusi perubahan dalam pelbagai sektor dan agensi seolah-olah telah melalui perubahan. Baru setahun mentadbir, kepimpinan beliau telah menjadi rujukan dan terma yang dikaitkan dengan masa depan negara. Tidak ada tempoh bulan madu untuk Najib sejak dilantik sebagai Perdana Menteri pada April 2009 memandangkan kekangan persekitaran politik masa kini yang memerlukannya menangani isu kepimpinan, kegawatan ekonomi dan perpaduan yang ketara terhakis selepas Pilihan Raya Umum (PRU) pada Mac 2008. Hari ini, ramai yang bercakap dan mem... lagi » 

Kembalikan perjuangan UMNO Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

UMNO berusia 65 tahun kini. Selama usia itulah, iaitu sejak penubuhannya pada 1946, parti tertua negara ini berusaha untuk menjadi payung dan tempat bergantung kepada bangsa Melayu. Namun, sama seperti sebuah kehidupan lainnya yang tidak pernah sunyi daripada pelbagai cabaran, UMNO juga tidak berbeza. Di sebalik sekian banyak catatan kejayaan yang dilakar parti ini, Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12) pada Mac 2008 lalu bagaimanapun tercatat sebagai sisi hitam yang bakal dikenang sepanjang zaman. Sebelum pilihan raya itu, parti ini dilihat terlalu selesa dan begitu berkeyakinan tinggi... lagi » 

DAP bukan parti demokratik Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

Parti Tindakan Demokratik (DAP) bukanlah parti yang demokratik seperti namanya kerana ia dikuasai oleh satu keluarga yang terdiri daripada bapa, anak dan menantu, kata Datuk Seri Najib Tun Razak. Perdana Menteri berkata, walaupun mereka menuduh Barisan Nasional (BN) dengan pelbagai tuduhan tetapi dalam parti itu sendiri bapa pernah menjadi ketua pembangkang, anak menjadi setiausaha agung dan menantu menjadi pemimpin kanan. "Mana ada parti macam ini.., BN tidak seperti itu. DAP walaupun belum berkuasa tetapi anak-beranak sudah menguasai parti dan kalau tidak menyokong bapa, anak ata... lagi » 

Lakukan berperingkat, hapuskan dulu ketirisan dan kebocoran Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

JUMLAH subsidi yang mencapai 74 bilion merupakan satu jumlah yang amat besar, namun jika itu merupakan harga yang perlu dibayar oleh pihak kerajaan untuk terus memakmurkan negara apakah ia salah? Rasanya rakyat akan menerima kaedah pengurangan subsidi secara berperingkat jika kerajaan benar-benar telah, sedang dan akan berusaha keras untuk mengekang ketirisan dan kebocoran subsidi yang berlaku sekarang. Oleh itu, Datuk Seri Idris Jala perlulah juga berfikir bersama-sama dengan pemikir beliau di dalam makmal bagi menyelesaikan masalah-masalah yang menghapuskan pembaziran subsidi ini ... lagi » 

Dosa menyebar fitnah Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

HATI adalah organ paling utama dalam tubuh manusia dan nikmat paling agung diberikan Allah sebagai titik untuk menilai keikhlasan. Di hati lahirnya niat yang menjadi penentu sesuatu amalan diterima sebagai pahala atau sebaliknya. Hati perlu dijaga dan dipelihara dengan baik supaya tidak rosak, sakit, buta, keras dan tidak mati bagi mengelak penyakit masyarakat yang berpunca daripada hati. Kerosakan pada hati membawa kepada kerosakan seluruh nilai hidup pada diri seseorang individu. Penyakit hati yang menyerang kebanyakan kita ialah penyakit fitnah, sama ada menjadi penyebar atau mu... lagi » 

PKM bukan pejuang kemerdekaan Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

KEMERDEKAAN Tanah Melayu tidak pernah diperjuangkan oleh Parti Komunis Malaya (PKM). PKM ditubuhkan pada 1927 (30 tahun sebelum negara mencapai kemerdekaan) tetapi berfungsi sebagai pertubuhan 'secret society' atau kongsi gelap dan keseluruhan anggota asalnya adalah orang Cina. Sebelum Perang Dunia Kedua, PKM sebenarnya bergiat dalam kegiatan mewujudkan huru-hara, kekacauan dan ketidakstabilan pekerja dalam ladang getah, syarikat bijih timah dan perkapalan di Malaya. Pada 1941 Russia diserang tentera Jerman dan Britain serta Russia menjadi rakan dalam peperangan dunia itu, PKM menuk... lagi »

Hak pengadu dalam undang-undang Qazaf Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

Oleh SHAMSUL MUDA BERIKUT adalah soal jawab mengenai hak yang diperuntukkan syarak kepada mangsa rogol atau liwat yang membuat aduan berlakunya jenayah tersebut tetapi gagal mengemukakan empat saksi. Ia menjelaskan dalam keadaan ini, syarak memberikan kepada mangsa rogol atau liwat hak untuk didengari aduannya meskipun tidak mengemukakan empat saksi. Dalam keadaan ini juga, pengadu tidak dikenakan hukuman qazaf jika terdapat bukti-bukti yang diterima yang menunjukkan berlakunya rogol atau liwat secara paksa. Soalan: Apakah pengertian qazaf? Para ulama berbeza pendapat dalam mendefini... lagi » 

Datuk Eskay Buat Anwar Gelabah Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu

Akhirnya selepas tiada lagi ulama yang berani mempertahankan dirinya berkaitan isu video Seks, sebagai langkah terdesak Anwar Ibrahim terpaksa mengunakan ustaz Wan Ji yang mengendalikan blog Bakistani untuk mempertahankan diri. Apabila isu video seksnya memuncak Anwar juga ingin mempergunakan Dr Harun Din sebagaimana nama Yusof Qardawi dijaja dan dirosakkan oleh dirinya, namun ia disanggah awal oleh tokoh ulama PAS tersebut apabila menafikan beliau mengeluarkan fatwa ‘haram membaca akhbar Utusan seperti disiarkan organ PKR, Suara Keadilan 26 April 2011 lalu. Wan Ji yang sebelum in... lagi »
PAS berdendam kepada UMNO Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu

Dendam kesumat parti PAs terhadap UMNO sebenarnya berpuca sebelum merdeka lagi.Dendam kesumat yang telah berakar umbi dan menjadi saka turun menurun ahli-ahli PAs berpunca daripada kekalahan dalam pilihanraya pertama pada tahun 1956.Parti perikatan (UMNO,MCA dan MIC) dibawah Tengku Abdul Rahman Putra Al Haj pada masa itu telah memenangi pilihanraya dan mendapat 51 kerusi dari kursi yang dipertandingkan sebanyak 52 kursi,PAs hanya mendapat 1 kursi sahaja. Haji Ahmad Fuad bin Hassan pada masa itu sebagai Prisedannya 1951 dan 1953 apabila sedar bahawa PAs dianggotai oleh bekas2 pemimp... lagi » 

Di dalam kes liwat terbaru Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), DatukSeri Anwar Ibrahim, beliau menuduh kerajaan Barisan Nasional (BN)melakukan konspirasi untuk menjatuhkannya. Setelah keluar dari KedutaanTurki, Anwar Ibrahim telah menceritakan dengan panjang lebar kepadaCNN.com melalui (tele-interview) mengenai dakwaan beliau terdapatkewujudan konspirasi politik, ugutan membunuh dan sebagainya.Isu terbaru Anwar Ibrahim ini telah mendapat liputan yang sangat meluas di kalangan para media antarabangsa. Di tengah-tengah kekecohan ini, Amerika Syarikat (AS) tanpa segan silu mengeca... lagi » 

Adakah semua kerana wang ? Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu

1. Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar, 2. Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor, 3. Ketua Penerangan, Ruslan Kassim 4. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Zainur Zakaria 5. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Datuk S. Nallakarupan. 6. Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti bekas Naib Presiden, Marina Yusuff 7. Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir 8. Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari 9. Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan iaitu Lokman Noor Adam 10. Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md. ... lagi » 
Kenyataan Datuk Nik Aziz Nik Mat Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu

1-“Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram.” Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1993. 2-“Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” Harakah, 23 April 1994. 3-“Menentang PAS adalah haram mengikut Al Quran.” Berita Minggu, 24 April 1994. Begitulah tegasnya Nik Aziz dan begitulah juga tegasnya pimpinan-pimpinan PAS lain di dalam menentang kerjasama dengan Parti-Parti Politik Bukan Islam. Bahkan, kita tentu masih ingat laungan di tahun-tahun lapan ... lagi » 
Anwar Melenting Pluralisme Agama Dikritik ? Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu

Dari kiri : Goenawan Mohamad, Anwar Ibrahim, Ulil Abshar Abdalla, aktivis Islam Liberal Indonesia. Foto dirakam ketika Anwar melawat Indonesia untuk menyampaikan ceramah bertajuk ‘Kebebasan dan Musuh-musuhnya’ semasa Festival Salihara, tahun lalu. AIDCNews – 19/02/11 – Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menghantar twitter mempertahankan pluralisme agama yang berbunyi “Hypocrisy to exhort pluralism and use umno media to condemn it” (Hipokrit mengacau pluralisme dan menggunakan media UMNO untuk mengutuknya). Twitter yang ditulis dalam Bahasa Inggeris ini turut dihantar kepada @zahrul... lagi » 
Anwar Ibrahim dakwa Malaysia halang pluralisme agama Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

Anwar berceramah di the Regional Outlook Forum di Singapura yang dikendalikan oleh the Institute of South East Asian Studies. Katanya Islam lebih sesuai dengan demokrasi dan menuduh Malaysia di bawah Abdulah Badawi mengamalkan Islam Puritanisme yang menghalang pluralisme Oleh:Ecumenical News International Pemimpin pembangkang Malaysia Anwar Ibrahim berkata keharmonian pelbagai kaum di negaranya berada di tahap kritikan kerana ancaman puritanisme Islam (Fahaman yang mementingkan tatasusila dan agama) yang telah merosakkan hak-hak perlembagaan penganut agama lain di dalam negara ya... lagi » 

Anwar Ibrahim bapa pendokong Pluralisme Asia Tenggara Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu
+ Semasa TPM, beliau mengarahkan Universiti Malaya untuk menganjurkan persidangan mengenai dialog peradaban di antara Islam dan Confucianisme + Tidak sempat menganjurkan dialog peradaban di antara Islam dan Hinduisme kerana di penjara di Sungai Buloh + Pemuja tokoh-tokoh seperti Rabindranath Tagore, Muhammad Iqbal, Jose Rizal, Lu Xun + Muslim harus harus berinteraksi dengan penganut lain, Hindu, Buddha, Tao, Confucian dan berinteraksi dengan Barat + Paksi kekuatan Muslim berpunca dari pemikirannya seperti Hannah Arendt(Seorang penulis Yahudi yang membela Holocoust) yang dilabel ‘kehi... lagi » 

Anwar Ibrahim bapa pendokong Pluralisme Asia Tenggara Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

+ Semasa TPM, beliau mengarahkan Universiti Malaya untuk menganjurkan persidangan mengenai dialog peradaban di antara Islam dan Confucianisme + Tidak sempat menganjurkan dialog peradaban di antara Islam dan Hinduisme kerana di penjara di Sungai Buloh + Pemuja tokoh-tokoh seperti Rabindranath Tagore, Muhammad Iqbal, Jose Rizal, Lu Xun + Muslim harus harus berinteraksi dengan penganut lain, Hindu, Buddha, Tao, Confucian dan berinteraksi dengan Barat + Paksi kekuatan Muslim berpunca dari pemikirannya seperti Hannah Arendt(Seorang penulis Yahudi yang membela Holocoust) yang dilabel ‘kehid... lagi » 

Kenyataan Plurlisme yang menggoncang akidah umat Islam Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu
PERCINTAAN ISLAM DAN KRISTEN “One Love…One Heart…” MUNGKINKAH sebuah kepercayaan disatukan, seperti kita mencampur makanan? Keinginan itu bagi sebagian orang bisa dilakukan. Bagi sebagian lagi, suatu yang mustahil dan tidak mungkin. Dalam perjalanan masa, banyak kepercayaan baru yang lahir dari kreatifitas seseorang. Bagai belanja di pasar swalayan, dia hanya mengambil barang yang diperlukan saja. Sebuah kepercayaan memang bukan seperti barang di toko. Bisa diambil dan dipadu yang penting-penting saja. Yang tak disukai tak akan dilirik, apalagi dipilih untuk digunakan. Dan memang,... lagi »

Nik Aziz amal politik Machiavellian? Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu

Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat dilihat semakin jauh menyimpang daripada agenda utama partinya apabila terus-terusan mengamalkan konsep falsafah politik Machiavellian, iaitu sanggup melakukan apa saja asalkan matlamat untuk mendapatkan kuasa tercapai. Pensyarah Sains Politik, Pusat Pengajian Sejarah, Politik dan Strategi, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Dr Shamsul Adabi Mamat melihat tindakan Nik Aziz lebih cenderung ke arah agenda politik daripada untuk menegakkan agama Islam. Hanya kerana mahu menunjukkan kesetiaan kepada sekutu pakatan pembangkang khususnya menjaga h... lagi »

Bangga berbangsa dan bernegara Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu

-A. AZIZ DERAMAN Tirai tahun 2010 telah pun dilabuhkan. Malaysia berada di pentas dunia dengan cukup bergaya. Di sana sini ada banyak peristiwa suka duka manusia dan alam. Manusia tidak habis-habis bertelingkah. Percikan api permusuhan mulai membesar di Semenanjung Korea. China bangun menjadi ‘musuh’ baru saingan ekonomi Amerika Syarikat. Dalam tenang, China berlangkah tekun tanpa mengganggu urusan dalaman negara lain. Ekonomi India juga ikut membesar. Asia sedang berubah dan akan memukau Amerika dan Eropah. Tahun 2010 menyaksikan bencana alam, ada letupan gunung berapi, gempa bum... lagi »

Yahudi mula panik Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu
Islam Mulai Menguasai Eropah. Kebimbangan orang Yahudi semakin memuncak. Mereka gagal dalam usaha menyekat perkembangan Islam yang semakin cepat menguasai dunia khususnya dibumi Eropah. Secara langsung ia menjejaskan kepentingan Yahudi didunia termasuklah di Israel. JERUSALEM. 2 Des 2010.- Tokoh komuniti Yahudi internasional, Rabbi David Rosen, telah memperingatkan bahawa Eropah dalam berisiko besar: "dikuasai" oleh Islam. Satu-satunya cara untuk melepaskannya, kata beliau: "Eropah mesti kembali semula ke akar umbi Kristian." Pada pertemuan di Yerusalem, Rabi Rosen, Pengarah Inter... lagi »

Interlok mangsa prasangka liar manusia jahil Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu 

Oleh S. M. Zakir Novel Interlok karya Abdullah Hussain menjadi polemik yang tidak berkesudahan apabila Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk T. Murugiah yang juga Pengerusi Biro Pengaduan Awam (BPA) menimbulkan isu tentangnya. Novel Interlok menjadi teks Komsas tingkatan lima bermula sesi persekolahan 2011 dikatakan mengandungi unsur sensitif kepada masyarakat India kerana memaparkan sejarah susur galur kedatangan masyarakat India ke Tanah Melayu. Kenyataan Datuk T. Murugiah yang menyebut tentang pengharaman dan ugutan untuk membakar novel tersebut bukan sahaja mencetus... lagi »

Ahmadinejad cetus kontroversi baru terhadap barat Noordeen Mokri pada Banjar Malaya - 2 tahun yang lalu
Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad mencetuskan kontroversi baru, di PBB /New York (24 September 2010) apabila beliau mendakwa majoriti penduduk di Amerika Syarikat (AS) dan serata dunia percaya kerajaan AS mendalangi serangan 11 September, 2001 dalam usaha untuk memastikan Israel terus wujud. Kenyataan provokasi Ahmadinejad semasa berucap pada Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNGA) di sini semalam mendorong delegasi AS bertindak meninggalkan dewan. Ahmadinejad turut menyalahkan Washington sebagai kuasa besar yang mendalangi sekatan Majlis Keselamatan PBB ke atas ... lagi »

Tiada ulasan: