Khamis, 9 Mei 2013

483. Tanpa mengira kamu penyokong Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
North Pole Sun Moon. 
Sabarnya ...
berbungkah-bungkah ibarat yagn lebih dari bungkahan ais di Kutub Utara yang tidak mungkin mencair, melainkan perentah Allah S.W.T..
Syukurnya ...
Lebih dari ibarat mendaki ketinggian Gunung Kinabalu tanpa kenal jemu dan lelah tanda keimanannya kepada Allah S.W.T..
Tabahnya tiada noktah henti kerana mengiakan dan memperteguh serta mempertahankan seruan Allah S.W.T.. dengan menurut perentah dan larangan Allah S.W.T..
Amin Ya Rob.

Walau pun ada yang mengambil kesempatan dengan berita-berita bohong seumpama contoh-contoh di bawah ... Sedangkan mereka sudah pun tahu ... Kerana mereka juga mendakwa Islam yang mengajarkan umahnya menurut perentah dan larangan Allah S.W.T..
======================================
1). Contoh-contoh cakap tidak serupa bikin: Asal tujuan cukup cantik: begini madahnya ...
Sumber: www.facebook.com

Non-Profit Organization

PB2W adalah suatu komuniti Belia Wataniah yang dibentuk bagi membantu Malaysia mengorientasikan generasi muda sebagai komponen pembangunan Negara dalam mencapai Kesejahteraan serta bergerak seiring wawasan Nasional 2020. Lihat selanjutnya di timeline PB2W di:- www.facebook.com.



Akhirnya begini jadinya bila situasi semasa mula membenak otak tanpa ragu salah atau tidak dengan perentah Allah SWT dan larangannya. Dan inilah hasilnya:


BILA MELAYU CAKAP DAN TULIS DALAM GROUP FB AKAN DI COP RASIS BANYAKLAH PERJUANG WAHABI DAN SYIAH MEMBELA CINA CHAUVINIST ... BILA CINA KOMUNIS CAKAP PULAK BELA SEBAGAI HAK ASASI "EQUALITY" ...

P/S: Bangan tahap apa pembela LGBT tu ...Lihat selanjutnya di:- www.facebook.com



Admin berpendapat: cara begini bukanlah penyelesai kata atau masalah. Rasanya yang berkata begitu ialah Melayu dan jika seseorang itu Islam tidak akan begitu jadi buruk bahasanya. Cina kata Melayu #@#!, pada aku yang dimaksudkan ialah kepada Melayu yang lupa dan tidak ingat Islamnya. Islam semua sedia maklum ada perentah dan larangan Allah SWT. Itulah bezanya Islam dengan Melayu yang bertuan dan bersemangat bangsa tetapi dot dot dot . . . habis semua perentah dan larangan Allah S.W.T., dilanggarnya. Sekali lagi ditegaskan Islam melarang Melayu itu kalau Islam dari berburuk sangka, berbahasa kesat, menghina, melucah dan menghasut. Cina kalau pun bukan Islam ada caranya Islam menghormatinya. Sila baca Entry blog ini untuk penjelasan lanjut tentang bukan Islam Entry 433, Entry 432 DAN Entry 431, serta dapatan-dapatan lain sumber.
Sumber: www.facebook.com
======================================= 2). Contoh berikut:Sumber gambar: www.facebook.com
Lihat gambar di bawah - maaf kata ini gambar perempuan Melayu atau Muslimah?. Antara gambarnya berpakaian tetapi telanjang, yang telanjang memang telanjanglah. - bertudung tapi lengan "kontot". Tidak ada yang boleh mengupayakan Islam selain dari orang-orang Islam itu sendiri.
============================
3). Contoh makalah di bawah diwar-warkan dan diwajarkan berpuluh-puluh tahun sehingga tidak sedar Tun Mahathir telah pun tidak punya kuasa Perdana Menteri Malaysia lagi (Red Color Lined) akibat copy paste lupa diri bukan main, kisah perkauman turun temurun:


===========================

Ahmad Basuki Saidina Omar --- Forwarded Message -----From: Harapan Bangsa <harapan@inikal ilah.info>To: rakyat8@inikalilah.info Sent: Tuesday, April 30, 2013 7:03 AM Subject: Niat Buruk Terbongkar

Please fwd!!!!!!PERHATIAN !!!
Risalah ini adalah risalah asal dlm bahasa Cina yg telah saya alihkan ke dlm bahasa Melayu. Saya terima risalah ini semasa saya berada di Melaka.

Oleh kerana saya boleh bertutur dlm bahasa Cina dan bergauldgn org Cina mereka mengedarkan risalah ini kerana menyangka saya org Cina…

Petikan dari risalah ini yang diterjemahkan ke dalam Bahasa Melayu Tajuk : MALAYSIA, RAKYAT CINA, DAP DAN SELURUHNYA Rencana ini akan mengingatkan kita semua supaya menyedari hakikat matlamat perjuangan bangsa Cina Malaysia.

Malaysia harus berada dalam didikan Cina mulai masa ini telah meningkat maju hingga dapat menguasai pelbagai aspek pembangunan dan ini diakui oleh pemimpin Melayu sendiri. Orang Cina telah banyak mencapai kejayaan dan kekayaan.

Wang ringgit sudah tidak menjadi masalah lagi. Kita dapat MEMBELI KERAKYATAN DENGAN HARGA RM50 SAHAJA. Saya ingin menyatakan bahawa kaum Cina patut bersepadu DEMI MERUNTUHKAN BANGSA MELAYU.

Dahulu kini atau masa akan datang Malaysia akan berada di dlaam tangan bangsa kita, bangsa kita bangsa Cina. PEMIMPIN MELAYU AMAT LEMAH DAN BANYAK YANG PANDAI BERLAGAK DARIPADA MENJAGA KEPENTINGAN BANGSA SENDIRI.

Maka dengan adanya kesempatan ini perjuangan kita berhasil dan kemenangan dalam 20 arena politik dan tenaga sukarela kita. Ayuh... kita hapuskan hasrat murni sesetengah pemimpin Melayu agar kedudukan kita tidak terjejas dan bangsa MELAYU TERUS MUNDUR DI BAWAH TELUNJUK KITA.

Kita tanamkan sikap boros, murah hati dan suka memberikan pinjaman wang kepada bangsa Melayu agar mereka akan memuji tindakan kita dan mereka memuji orang Cina kaya dengan ilmu psikologi dan wang ringgit yang dapat menenggelami mata orang Melayu.

Hingga kini undang-undang diberi dan dibubarkan suara kita adalah utama. Pada masa ini, ramai pemimpin yang takut akan suara-suara kita tetapi orang yang paling kita takuti ialah DR MAHATHIR yang sekarang ini di belakang kerajaan. Mari kita bersatu padu demi keuntungan dan perniagaan yg menjadi bidang bangsa Cina mulia.

MULA-MULA KITA TUMPANG NEGARA ORG KEMUDIAN KITA JAJAH DENGAN CARA YG BERKESAN DAN RAPI.SEMUA PEMIMPIN DAP ADA MATLAMATNYA. INI MUNGKIN DALAM DUA ATAU TIGA PILIHANRAYA LAGI. KEMUDIAN KITA AKAN BERKUASA SEPENUHNYA DAN AKAN MEMECAH-BELAHKAN PEMIMPIN MELAYU YANG BODOH ITU.

Pemimpin orang Melayu itu sama seperti mereka berniaga iaitu modal banyak tetapi bodoh tidak mendapat keuntungan. Rancangan bangsa Melayu bodoh dan dikatakan tidak berjaya lembab, kerja lambat dan banyak menggunakan wang dan ini merugikan mereka sendiri SIKAP DENGKI ORANG MELAYU SENDIRI SEMAKIN MENINGKAT DAN MENYERONOKKAN KITA.

Kita bangsa Cina jangan sayang wang ringgit kerana ini SENJATA KITA UTK MENGUASAI EKONOMI MALAYSIA dan kita cuba sedaya upaya utk menjatuhkan perniagaan mereka. Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.

Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita. Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam org asli, macam orang binatang). Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu.

Biar kita bertolak ansur secara bangsa kita dan berpura2 hormat kepada mereka dan memanggil mereka Tuan atau Encik agar mereka kembang bontot (bangga). Apatah lagi kalau kita memuji-muji mereka. KALAU PERLU MASUK ISLAM PUN TAK MENGAPA…

Ini boleh jadi lebih baik kerana dapat menjalankan dakyah dalam diam-diam tanpa disyaki. Kita buat-buat percaya kepada agama mereka dan membiarkan mereka merasa bahawa kita menghormati mereka.Inilah senjata kita iaitu menjaga anak-anak kita dan generasi kita dari lembah DADAH kerana dadahlah yang merosakkan akhlak manusia.

KITA GUNAKAN DADAH UNTUK MEROSAKKAN ORANG MELAYU yang BAKAL MEMIMPIN NEGARA MEREKA HINGGA…sahaja hampir 60% kemajuan ini tercapai dgn selamat dari ilmu orang Melayu akan pudar dan tidak akan berguna lagi kerana dipengaruhi dadah yg kita beri.

Dalam 10 hingga 15 tahun lagi cerdik, pandai Melayu akan hilang dan generasi akan datang semuanya akan lemah dan hilang ilmu mereka.SAYA RASA TAKUT, DENGAN ILMU TAUHID DAN BATIN, TETAPI TELAH HILANG DAN DISEBABKAN FITRAH KITA. BIAR ILMU MEMPERTAHANKAN MEREKA YANG HANDAL-HANDAL ITU AKAN BERPECAH BELAH DAN SETERUSNYA KITA BUNUH ORANG MELAYU DAN KITA PECAH-BELAHKAN MEREKA DGN MENGGUNAKAN DAKWAH KERANA MEREKA BERPEGANG KEPADA DAKWAH AJARAN MEREKA YANG MUDAH DIPESONGKAN.

Ternyata kita telah Berjaya melakukan dgn mengelirukan pemimpin ABIM dan melagakan dengan “PAS”. Dengan ini kita dapat memecahkan parti PAS dan UMNO. Mungkin. Kita memecahkan pemimpin sama-sama mereka dalam kelompok yang lebih kecil lagi. Sabah dan Sarawak akan berpecah dari Malaysia atas angkara kita dan di bawah pimpinan Mahathir yg telah tua dan mementingkan diri sendiri.

Maka kita akan menjadikan Malaysia Negara kita apabila beliau tiada dan di sinilah berlakunya punca keruntuhan mereka seperti mana TUN ABDUL RAZAK DAN TUN DR. ISMAIL ORANG KUAT MELAYU yang telah tiada.Kita harus aktif dengan persatuan kita dan dari persatuan kita berdamping dan dapat tahu apa yg harus berlaku demi cita-cita kita.

Di sekolah sudahpun Guru-guru Cina memupuk rasa benci kalau boleh membunuh bangsa Melayu. Sepandai-pandai Melayu akhirnya Melayu hilang.Dari pandai-pandai murid melayu, hanya 20% hingga 30% yg berjaya. Lihat di hospital lebih 80% terdiri dair kaum Cina.

Oleh itu ramai dapat menolong kita bergembira dan berusaha lagi supaya tidak terbuang peluang ini. RAHSIA KERAJAAN, RAHSIA POLIS MAHUPUN TENTERA, KITA USAH RISAU, KERANA KITA ADA ORG DALAM. PEREMPUAN, JUDI, ARAK DAN DADAH SEMUA DAPAT MEMBANTU KITA…

Adakah saudara Cina tidak bersemangat berganding bahu dgn saya? Saya yakin ini adalah benar. Orang Cina terkenal dengan sikap bersatu padu dan berkelompok dari dulu lagi.Marilah kita sama-sama berjuang di samping pemimpin Cina yg berkaliber. DAP akan menjadi kuat, jadi kita akan mewujudkan semangat datuk nenek kita terulung di Malaysia.

Pemimpin-pemimpin hebat kita sedang berusaha mahu menawan negeri Melayu yang kuat. Ini adalah Johor. Bila yang paling kuat berjaya ditawan, negeri yang lain akan lagi senang. Kita pun sudah diberi bantuan Singapore.Kita dahulu yg pandai bersyarah di Melaka dahulu.

Marilah kita memuji perjuangan Hang Li Poh dan laksamana Shing Ho Yang berjaya memikat dan membuktikan ada raja melayu dahulu yg senang diperdayakan dengan ramai orang Cina ke Melaka. Inilah perjuangan kita.Saya sangat berharap agar semua orang Cina menumpaskan hak orang Melayu kepada hak org Cina.

Bangunlah bangsa Cina dengan apa sekalipun walaupun terpaksa melakukannya dalam paksaan.Kejayaa n kita berasaskan kerjasama serta persefahaman bangsa Cina yang sememangnya cerdik pandai….Ke arah matlamat kita:….

MALAYSIA HAK ORANG CINA 10 TAHUN LAGIPERHATIANOrg2 Melayu insaflah dgn catatan ini, drpd hamba Allah yg cintakan agama, bangsa dan tanahair.

**Buatlah salinan dan fwd kpd semua bangsa Melayu kita!

Sumber: www.facebook.com

Untuk Ulasan Makalah ini oleh admin bacalah Entry Blog ini No: Entry 482, Entry 481, Entry 480, Entry 479, Entry 478, Entry 477 DAN keutamaan Entry 464.
====================================
4). Contoh berita akhbar: PERMAINAN PECAH BELAH. Agaknyalah: AGAR SENANG UNTUK IKUT CAKAP, IKUT PERENTAH (seperti zaman penjajah dahulu).
Ini bukan berita perkauman bagi mereka. Bagi yang satu pihak lagi akan menyatakan begini antaranya - Utusan Sekali Lagi Menghancurkan Mood Pagi. Apa Salah Teman Kami bernama Cina Ini? Sudahlah. Aku Benci Politik Perkauman. Temanku Orang Cina Hanya Inginkan Malaysia Yang Bebas Dari Rasuah Dan Penyelewengan. Maafkan Aku Temanku. Sekali Lagi Melayu Melukakan Hatimu.
Sumber: www.facebook.com
=====================================================================
5). Berkalimah Allah tetapi isiannya?. Selayaknya menyanggah larangan dan perentah Allah S.W.T..
Sumber: www.facebook.com
====================================================================

6). Contoh putar alam: Sila ke Entry 416 In Syaa Allah ada perkara menarik untuk diketahui untuk yang belum tahu dan mengingatkan kembali perkara yang sudah lama tidak direfresh.

Walau pun di putar belit dengan rekaan kenyataan bohong beserta gambar, antaranya oleh …



 

PRE EMPTIVE STRIKE ~ APA PERANAN SINGAPORE (PAP) DENGAN MALAYSIA (DAP) ...

Bukti PAP Dah Tak Sabar Nak Bergabung Dengan DAP Di Malaysia
Posted by Sahabat Gunung on 7:56 AM in baru, slider | 2 Komen

WE WANT BERSIH!!

Apa kene mengena pilihanraya di Malaysia dengan anak2 muda cina Singapura yer?

Inilah salah satu bukti DAP mendapat sokongan kuat dari PAP yang menyokong sekiranya negeri Johor jatuh ke tangan pembangkang terutama DAP!

Banyak diorang boleh dapat kat Johor ni... Melayu PR tak sedar2 lagi... 
Dengan kata-kata begitu. Sedangkan tujuan sebenarnya berlainan sekali dan gambar tersebut dibohongkan kenyataannya, sedangkan gambar tersebut berkaitan dengan Perhimpunan Rakyat oleh PKR, PAS dan DAP 8 Mei 2013., gara-gara demokrasi yang telah maut disembelih seperti gambar-gambar di bawah.
==========================================================
7). Secebis Kisah Jumaat. Ibu Segala Hari.
Amir Asyraf :: PARTI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM ::
Sumber: Blog SZ.com

Tadi lepas solat Jumaat (3-5-2013), ada buat solat hajat.

Tok Imam buat pengumuman yang solat hajat ni untuk mendoakan kemenangan parti yang memperjuangkan Islam dan pemimpin yang mampu membawa kesejahteraan dunia dan akhirat sempena PRU13 Ahad ni.

Hampir separuh jemaah masjid yg bangun keluar.
Aku sempat tegur sorang pakcik ni.

Aku: Jom. Solat hajat sekali.
Pakcik: Buat apa? Hangpa buat semayang hajat dgn doa utk parti hangpa ja?

Aku: Aik.. Tok Imam tak sebut pun nama parti tadi.
Pakcik: Dah kata nak doa untuk kemenangan parti yg perjuangkan Islam. Parti mana lg kalau bukan PAS.

Aku: Pakcik ni BN ka?
Pakcik: Ha.. Awat?

Aku: BN tak perjuangkan Islam ka?

Pakcik: Err.. emmm.. Kbai.
Sumber: Entry 448.
======================================================
8). . . . Bagaimana mudahnya pelakon DAP berlakon dengan baik untuk menipu orang-orang Melayu Islam. Lihat pelakon di atas. Namanya Fawzia Ariff. Fawzia ini adalah anak kepada Allahyarham Munshi Ariff yang dikatakan terlibat di dalam kes Bank Bumiputera Malaysia Berhad suatu ketika dulu. Nama ibunya Dato Zubaidah Ariff. Keluarga mereka dikatakan mendapat kekayaan ketika berada di dalam UMNO.

Semasa berlakon dalam promo DAP di atas, beliau bertudung litup sehingga menutup dagu. Teramat alimnya. Nak lihat rupa sebenar agen DAP ini, lihatlah dua gambar di bawah. Rambut berwarna-warni. Jangan tertipu dengan mainan agen DAP ini. Gambar kedua dari bawah adalah sewaktu PRU13 yang lepas dan bukannya gambar lama. Beliau bergambar bersama Nurul Izzah sewaktu kempen di Bangsar. Rupa sudah seperti nyonya tua..

Sumber: http://networkedblogs.com/L2khY. Ini pun jenis berpakaian tetapi telanjang juga. Berbahasa kesat pun seumpama bercakap sambil kentut "beb"., agaknya lah.
Indahkah bahasanya? - mengikut perentah dan larangan Allah S.W.T.,?.
======================================================
9). Bacalah apa yang tertera dalam gambar di atas.
Sumber: www.facebook.com
Sebuk cerita pasal Singapura begitu begini azan tidak boleh berkumandang seperti di Malaysia, jadi negara republik Malaysia nanti. Puncanya siapa yang gadaikan Singapura? ... Pulau Batu Puteh "ICJ" yang gadaikan ada malay yang jawab begitu?.
======================================================
10). Salah seorang anak mantan PM Malaysia paling lama berkuasa:
Sumber: www.facebook.com
====================================================
Sumber: www.facebook.com
11). Cuba Melayu yang berkata PKR, DAP, PAS banyaknya negatif - Cuba pula jengah Umno itu sempurna sangatkah. Tanah Rezab Melayu, Wilayah yang tergadai, Telaga Minyak tergadai juga, KTMB pun kena jual dengan bersyaratlah, penderhaka kepada Sultan dan Raja Melayu, Penghinaan Islam sampai ada yang cadang "Al Quran perlu ditafsir semula mengikut peredaran zaman", Membiarkan orang bukan Islam menghina hukum Huddud sebab yang bukan Islam itu rakan sepelukan dalam gagasan parti dan banyak lagi perkara yang patut diketahui tetapi disembunyikan takut kehilangan penyokong.

12). Cuba Melayu yang berkata Umno banyak negatifnya - Dikata nesta melawan Kerjaan Malaysia, sedangkan yang diperkatakan ialah parti Umno dan gabungannya Barisan Nasional. Umno tolak Hudud, memang tidak patut kalau ahli banyaknya Islam. DAP tolak Hudud pun tidak patut juga sebab DAP ada ahli Islam Melayu, tidak seperti Ahli MCA dan MIC.Tetapi Islam Cina join parti mana ya? MCA kah?. Islam India join MIC kah?.

13). Pemimpin parti sepatutnya satu padukan ahli, nasihat Buat Baik Berpada-pada, Buat Jahat Jangan Sesekali. Ini tidak buat parti ala samseng, ribut sana ribut sini, kacau parti lawan dan segala bagai yang kalau mengaku Islam tetapi habis langgar PERENTAH DAN LARANGAN ALLAH S.W.T.. Pengundi tidak mengenang budi pun habis ungkit keluar sebab sudah kalah pilihan raya. Orang macam itu bertanding lagi kalau boleh menanglah, aku salahkan pengundi sebab orang jenis ini telah pun menyerlahkan nafsu serakah jahatnya berpolitik.
====================================================
14). Gambar-gambar perhimpunan tersebut:

15). DAN berita ini tidak akan terpapar di akbar tempatan pro Umno/Bn.
16). Gambar-gambar berikut ialah gambar-gambar yang di ambil ketika perhimpunan semalam berlangsung. Ada banyak gambar dan dalam banyak-banyak gambar tue ada yang terbaek antara yang terbaek pada pandangan aku weh. Lihat gambar, Subhanallah;


Himpunan Rakyat 1). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 2). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 3). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 4). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 5). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 6). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 7). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 8). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 9). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 10). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 11). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 12). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 13). 8-5-2013 - Siapa helmet merah tu? Kenalkah?.
Himpunan Rakyat 14). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 15). 8-5-2013 - Deretan kenderaan.
Himpunan Rakyat 16). 8-5-2013 - Pemilik konsesi tol untung besar (realitinya).
Himpunan Rakyat 17). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 18). 8-5-2013
Himpunan Rakyat 19). 8-5-2013

Gambar-gambar rakyat Malaysia di luar negara yang menyahut perhimpunan rakyat 8 Mei 2013.
Himpunan Rakyat - Melbourne 8-5-2013
Himpunan Rakyat - Singapura 8-5-2013
Himpunan Rakyat - Singapura 8-5-2013
PERHATIAN: UNTUK GAMBAR RAKYAT MALAYSIA DI NEGARA YANG ADMIN TIDAK SIARKAN, BUKAN ADMIN SENGAJAKAN. IN SYAA ALLAH ADMIN AKAN UPDATE BILA GAMBAR-GAMBAR TERSEBUT DIPEROLEHI. BEST!. KALAU ADA TETAMU LUAR NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA YANG SEDIA BEKERJASAMA MENGIRIMKAN GAMBAR KEPADA ADMIN. MAAFKAN ADMIN. TERIMA KASIH. 

Gambar-gambar di Rusila, Maran, Terengganu;
 Rusila, Marang, Terengganu 1
 Rusila, Marang, Terengganu 2
Rusila, Marang, Terengganu 3
Sumber pautan bersama, read more: amenoworld.blogspot.com
====================
Sumber: www.facebook.com
Brisbane, Australia. Solidarity with the kelana Jaya Stadium the warriors.
Masjid Rusila (Marang,Terengganu) both within and outside the crowded to packed out.
Taipei Chiang Kai-shek Memorial Hall.
Taiwan NTNU, National Normal University.
United Kingdom pictures of supporters also came.
====================


17). Catatan seorang bro kita yg berbangsa cina, Siew Yong Chang lepas menyertai perhimpunan rakyat semalam (Malam 8-5-2013):

Dear PM Najib Razak,

I would like to say thank you. Why?

It was due to that your "magic" has once again brought Malaysians as one. Tonight I saw Malaysian flooding in , with or without Chinese . You UMNO-BN says it "Chinese Tsunami" ? I call it MALAYSIAN TSUNAMI.

Friends and family tell me that I shouldn't go , "Got Parang ah" "illegal gathering police catch ah" "later PTPTN cancel ah". But i felt that it's my duty as a MALAYSIAN to go.

DESPITE RAIN , SWEAT and we are all CRAMP up into one small spot while walking into the stadium , We are united as one . I see young men helping older men , young Malay lady communicating with stranger like me whom she never meet before , Malay uncles and aunties who look at me smiling and say "INIKALILAH , TRANSFORMASI" and shook my hands. YOU CALL THAT CHINESE TSUNAMI? TAKE A LOOK AGAIN and I'm sure our 580000 Malaysians that is in that stadium could feel the warmth and pride I'm having right now.

You may have taken billions and billions of our people's money but those money would never could buy the unity of people .I would like to thank you again , for I was once again to feel proud and powerful as a MALAYSIAN , your cronyism made us stronger . Oh ya , I too get to go close up to see our pretty powerhouse , Nurul Izzah Anwar . She's so pretty that it feels like spotlights are shining upon her forehead.

One day , perhaps some of our generations will take your places as politicians but we will remind our self that TODAY 08/05/2013 is the day we truly fought hard for democracy in Malaysia , THE DAY WE CALLED OUR SELF THE DIAMONDS OF MALAYSIA! UBAH! UBAH! UBAH!

Thank you so so much for the experience I had today as it would follow me for the rest of my life

P.S. I'm not a Chinese , I'm a Malaysian .

Terbaik kan? 
SUMBER: www.facebook.com 
============================
18). Sebelum dan sesudah PRU - Ibarat rumah siap pahat berbunyi. Aku bimbang bala dan malapetaka dari Allah S.W.T., gara-gara onar manusia di bumi Allah yang diberi nama oleh manusia sebagai Malaysia. Nauzubillah
19. Layarilah laman-laman pro Umno, pro BN, kamu akan tahu apa dikata terhadap kamu sebagai penyokong PAS, DAP, PKR dan PSM (PR) dan begitu juga sebaliknya layarilah laman-laman pro PR, kamu akan tahu apa dikata terhadap kamu sebagai penyokong Umno, Mca, Mic dan BN. Dari situ kamu akan perolehi perkara-perkara tersembunyi dan segala bagai yang cuba dirahsiakan sehingga kalau tidak pemimpin politik yang "meninggal" arena politik atau "meninggal dunia" dahulu atau kamu penyokongnya "meninggal dunia" dalam keadaan sentiasa tertipu.
==============================
20). Untuk orang Islam marilah kita perteguhkan diri dan roh masing-masing dengan mengikut Perentah dan Larangan Allah S.W.T.. Tuhan Yang Satu, Tuhan Yang Maha Bijaksana Lagi Adil, Maha Pengampun, Maha Pengasih, Maha Penyayang. Allah Tuhan Pencipta dan Pemilik sekelian isi alam. Amin Ya Rob...
===============================
21). Cina ini jawab sikap kurang ajar ‘Utusan Malaysia’.

Penulis dengan murid-muridnya.
Lagu tulisan kaum cina yg bijak berhemah sila klik SINI

9 MEI — Saya mempunyai nama Cina, berketurunan Hokkien dan beragama Kristian. Secara amnya, saya termasuk ke dalam golongan Kelas Tengah yang membesar di kawasan bandar.

Setelah tamatnya pelajaran saya, saya telah membuat keputusan untuk menjadi seorang pendidik di sebuah kawasan luar bandar di Negri Sembilan.

Saya mengajar Bahasa Inggeris kepada budak yang serba kekurangan dari segi kewangan, perhatian dan suasana pembelajaran yang kondusif.

Lapan puluh peratus daripada pelajar saya terdiri daripada pelajar yang berlainan kaum daripada saya — Melayu, India, Iban, Bidayuh dan lain-lain. Disebabkan saya tidak fasih bertutur dalam Bahasa Cina, saya lebih senang bergaul dengan budak Melayu, India, Iban dan Bidayuh berbanding dengan budak kaum sendiri. Namun, semuanya sama di mata saya.

Sebagai pendidik, saya tidak pernah terfikir memberi layanan yang berbeza mengikut kaum budak-budak yang saya ajar. Malah, saya menganggap mereka seperti adik-beradik saya sendiri. Perbezaan antara kami hanyalah satu: peluang dalam hidup. Saya memandang berat tanggungjawab saya sebagai pendidik anak bangsa negara dalam 2 tahun perkhidmatan saya ini.

Pernah saya menitis air mata memikirkan masa depan anak murid Melayu saya yang membesar di kawasan perkampungan. Pernah saya berasa marah memikirkan ketidakadilan keadaan budak-budak kampung ini yang sukar bertanding dengan budak bandar yang kaya-raya dan berpeluang banyak. Pernah saya memeluk anak lelaki Melayu dan India, yang memanggil saya “Sir” setiap hari di sekolah. Pernah kami duduk di dalam kelas yang tiada kuasa elektrik (“blackout”), mengejar ilmu pengetahuan bersama-sama dalam keadaan berpeluhan.

Sebagai guru Cina, saya tidak pernah memandang rendah budaya dan adat resam pelajar-pelajar saya, malah, saya sentiasa terpegun dengan kelembutan budaya kaum Melayu serta ketabahan kaum India. Kepelbagaian budaya kita tidak menjadi masalah; yang menjadi masalah ialah pihak-pihak yang selalu mengapi-apikan isu perkauman. Merekalah yang mengancam perpaduan negara kita.

Apa lagi yang Cina mau?

“Cina” ini mahukan demokrasi yang benar, bukan “kestabilan” yang palsu dan dangkal. “Cina” ini mahukan demokrasi yang matang, bukan negara yang dipimpin oleh orang yang bertopengkan keamanan, tetapi selalu memihak kepada golongan yang radikal dan rasis. “Cina” ini mahukan sebuah Malaysia yang berbangsa satu.

* Ini adalah pendapat peribadi penulis dan tidak semestinya mewakili pandangan The Malaysian Insider.
=========================
22).  Mengkagumkan: Cina Yang Berhemah Tidak Rasis Menulis Politik Malaysia.


Bila dibangkitkan semula isu 13 Mei 1969 di salah satu page politik, sahabat kita yang berbangsa cina ni balas dengan penuh beradab, walaupun dia diserang dengan kata kesat. Kagum dan terharu dengan pendirian beliau..

Tan Soo Kang : Saudara saudara senegara ku, terutamanya penyokong BN. Ketika debate antara LGE dan CSL, CSL memijak hudud habis habisan, katanya kalau hudud ada negara mundur, hudud itu kejam, hudud itu tidak sesuai. LGE cuma balas, “Hudud itu adalah hal orang Islam, kita tidak ada hak nak membantah dan kacau isu agama orang.

Orang Islam tak pernah kacau pun agama Cina, siapa kami untuk membantah hal Islam.”

Ketika LGE menolong anak perempuan Melayu, dia ditahan ISA. Di manakah orang UMNO ketika itu. Kawan kawan, kita ini cuma beza pendapat politik. Tak payah nak guna ayat ayat kesat. Saya ini bukan Islam, tapi kalau betul nak laksanakan hudud, saya tidak ada problem langsung kerana cuma yg bersalah perlu takut pada undang undang.

Saya percaya undang undang berasaskan agama adalah lebih baik daripada undang undang yang dicipta manusia.

Kalau itu pun saya salah, panggilah saya Cina Babi sejuta kali. Kalau saya sayang TGNA kerana beliau pemimpin yg cemerlang, panggilah saya Cina Babi sejuta kali, kalau saya ini sokong perpaduan kaum dan keharmonian kaum itu salah, panggilah saya Cina Babi sejuta kali. Kalau la parti yg kau sokong itu, yg panggil Cina pendatang, yg cakap kalau nampak india dengan ular bunuh india dulu itu parti yg cemerlang, selamat maju jaya.

Kalau parti yang kau sokong itu dah ada bukti merata rata mereka menipu dan rasuah berbillion itu parti cemerlang, selamat maju jaya. Kalau parti yang kau sokong itu, apabila hukum agama sendiri diejek dan mereka diam sahaja kerana takut hilang kuasa dan wang itu cemerlang, selamat maju jaya.

Cina sekarang bukan anti islam atau anti melayu. Kami mau negara maju dan harmoni untuk semua kaum. Kalau tak percaya tak apa. Itu hak anda. Apa apa pun saya harap yang walaupun falsafah dan fahaman politik itu berbeza, sayang la perpaduan dan keharmonian kita sekarang.

Apa yang dapat kalau melayu benci cina, cina benci melayu.
Sumber: Mengkagumkan.


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: